Pernille Sevelsted

Rasmus Lauge med kraftig kritik af VM-kampprogram

Rasmus Lauge kommer med kraftig kritik af landsholdets program under VM, som han mener er skyld i de opståede skader op det danske landshold.

Danmark ramt af mange skader

Hvad har Hans Lindberg, Casper U. Mortensen, Nikolaj Øris og René Toft Hansen til fælles udover at repræsentere Danmark under VM-slutrunden? At de alle er blevet skadet under den netop igangværende slutrunde. Værst ser det ud for René Toft, der definitivt er ude, mens det heller ikke ser ud til, at Hans Lindberg kommer i spil igen.

Rasmus Lauge retter en heftig kritik af kampprogrammet: “Det er jo en forklaring, vi har været inde på så mange gange før – og som vi bliver ved med at ytre os om. Men det er som om, vi taler for døve øre. Det er jo et vanvidsprogram. Det hold, der bliver verdensmester i år spiller 10 kampe på 20 dage. Det er helt absurd i forhold til, at vi også har et vanvidsprogram derhjemme,” udtaler Rasmus Lauge til TV 2 SPORT.

Ændringer på vej

IHF (Det Internationale Håndboldforbund) ændrer allerede på set-uppet fra VM 2o21, hvor vinderen og de andre semifinalehold kommer til at spille ni kampe modsat i år, hvor det er 10 kampe, du kan læse mere om strukturen af det næste VM her HER. I den forbindelse har Per Bertelsen, der udover at være formand for Dansk Håndbold Forbund – også er den øverst ansvarlige for turneringsafviklingen i IHF, tidligere udtalt: “Vi har lyttet til spillerne, så der bliver én fridag mellem hver kamp.” Men det er ikke nok for Rasmus Lauge, der udtaler videre til TV2 SPORT: “Nej, ikke hvis de vil have det bedste produkt og skåne os mest muligt, så er det ikke nok.”

Også under kvindernes EM-slutrunde var der løbende kraftig kritik af programmet, hvor flere hold skulle spille mange afgørende på få dage, fx skulle Holland spille alle deres tre mellemrundekampe på bare fire dage. Især Hollands daværende landstræner, Helle Thomsen, var meget direkte og hård i sin kritik af det hårde og urimelige kampprogram.

Du kan læse mere HER

Det læser brugerne på EUROPAMESTER lige nu

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER