LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

Jan Skjødt Østergaard Pedersen

TV-seerne foretrækker Nordsjælland Håndbold fremfor ishockey og fodbold

Pressemeddelelse fra Nordsjælland Håndbold:


TV-seerne foretrækker Nordsjælland Håndbold


Giver klart baghjul til fodbold og ishockey i Nordsjælland


TV-seerne er ikke i tvivl: De vil hellere se håndbold end fodbold og ishockey. Der er således klart flere TV-seere til Nordsjælland Håndbolds kampe end når fodboldklubberne FC Nordsjælland, FC Helsingør og Lyngby BK og ishockeyholdene Rødovre Mighty Blues og Rungsted Seier Capital er på skærmen.


Det viser friske tal fra Kantar Gallup, som TV 2 Analyse har hentet og opdateret per 1. marts. Det betyder at Nordsjælland Håndbolds seneste tv-kamp i mandags mod Ribe/Esbjerg ikke er med i statistikken.


I sæsonen 2018-19 viser de foreløbige tal, at 54.000 i gennemsnit ser Nordsjælland Håndbold fulgt af FC Nordsjælland 44.000, Rungsted Seier Capital 15.000, FC Helsingør 10.000, Lyngby BK 9.000 og Rødovre Mighty Blues 9.000.


Jørgen Simonsen, der er formand for Nordsjælland Håndbold, er ikke overrasket over den flotte 1. plads:


– Det er næppe en tilfældighed, at 15 af vore kampe er vist i TV – og der er ingen tvivl om, at seerinteressen skyldes, at håndboldkampe er meget intense og byder på megen dramatik, siger han og tilføjer, at selv om en kamp vises på TV 2, så er der stadig masser af tilskuere, som møder op; eksempelvis var der udsolgt i mandags i Hillerød, hvor den som supplement blev vist i et andet lokale på storskærm.


Det højeste seertal havde kampen mod Skjern med 78.000, mens kampen mod SønderjyskE lå lavest med 37.000. Og Nordsjælland Håndbold er sammen med Aalborg de herrehold, der har haft flest kampe på TV 2’s kanaler i år.


Seerundersøgelsen fra Kantar Gallup er den mest præcise opgørelse over, hvor mange mennesker der ser et enkelt program, og TV 2 Analyses gennemgang af tallene viser, at det også i sæsonen 2017-18 var de samme placeringer for de seks klubber.


– Seertallene og de 15 kampe viser også, at det er et godt udstillingsvindue og vore samarbejdspartnere når mange mennesker for relativ få midler: De får deres navn på både spillertøjet og banderne, fortæller salgschef Henrik Parbst, som har ansvaret for samarbejdsaftaler med virksomheder.


LIVE - Mest læste Håndboldnyheder

LIVE - Mest læste Fodboldnyheder

LIVE - Mest læste ishockeynyheder