Patrick Andersen

Lidl bliver VM-partner

Når den første kamp snart fløjtes i gang ved dette års VM i herrehåndbold i Frankrig, bliver det med den internationale dagligvaregigant Lidl som ”Official Fresh Food Partner” på sidelinjen.


Den internationale dagligvaregigant Lidl har indgået et eksklusivt partnerskab med det internationale håndboldforbund (IHF) og kan dermed kalde sig for ”Official Fresh Food Partner” for VM i herrehåndbold 2017.


I Lidl Danmark er friskhed og høj kvalitet altid i fokus, og derfor er titlen som ”Official Fresh Food Partner” helt optimal. Dette fokus har blandt andet resulteret i, at kæden sidste år løb med sejren og vandt Landbrug & Fødevarers Mejeripris, hvor Lidl blev udnævnt til den discountbutik, der har landets bedste mejeriafdeling. I 2015 fik Lidl tildelt Landbrug & Fødevarers Frugt- og Grøntpris i kategorien discount, og samme år lancerede Lidl sundhedsuniverset Lidl fit, som skal inspirere kunderne til en lidt sundere hverdag og aktiv livsstil.


– De seneste år har vi sat hårdt ind for at vise danskerne, hvad Lidl egentlig står for bl.a. i forhold til vores store udvalg af friske varer på hylderne. Vi håber, at vores partnerskab under VM i herrehåndbold kan være med til at styrke denne position endnu mere og derudover gøre opmærksom på, at Lidl også er en dagligvarekæde, der har fokus på sundhed og gerne vil inspirere kunderne i den retning, siger Rikke Brandes, kommunikationschef hos Lidl.


At Lidl er ”Official Fresh Food Partner” vil bl.a. være synligt ude i butikkerne i hele januar, hvor kunderne vil kunne finde udvalgte produkter med det officielle VM logo på, ligesom der vil være en række VM-tilbud.


Lidl sender opbakning


Tilbage i november måned udskrev Lidl en konkurrence på Facebook, hvor 13 heldige vindere hver især kunne invitere tre venner afsted for at se kampen mellem Danmark og Egypten den 14. januar. Vinderne er fundet, og Lidl sender derfor snart 52 glade håndboldfans afsted mod de franske håndboldarenaer.


Derudover har kæden også sørget for, at en gruppe heldige Lidl-medarbejdere kommer med til årets VM-finale, hvor de gennem en intern konkurrence har vundet flybilletter, ophold og billetter til finalekampen.


– Danmark er jo en rigtig håndboldnation, og blandt Lidls kunder og medarbejdere er der også rigtig mange, der bakker op om ”nationalsporten”. Vi er glade for at kunne give både kunder og medarbejdere en tur til Frankrig, og vi håber de alle får en rigtig god oplevelse” lyder det fra Rikke Brandes.


Men Lidl vil også gerne være ”Fresh Food Partner” for nogle af dem, der følger kampene hjemme i stuerne. På kædens Facebookside har kunderne nemlig mulighed for at vinde et såkaldt VM-kit bestående af lækre Lidl-varer til en hyggelig aften i håndboldens tegn. Allerede nu har knap 400 kommenteret opslaget for at være med i konkurrencen om at vinde et VM-kit fra sin lokale Lidl.

















MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER

SENESTE SPORTSNYHEDER