Velkommen! Log ind Opret en ny profil SENESTE INDLÆG

Avanceret

Seneste nyheder fra HBOLD.dk:

1. division herrer 2011/2012
28. maj 2011 kl. 17:15
Vi kan vel lige så godt kaste os ud i det?

Det bliver simpelthen en fantastisk 1. division næste år. Helt ærligt - jeg glæder mig mere til 1. division end Jack & Jones Ligaen.

Det bliver spændende med GOG oppe, men de skal forstærkes, hvis de skal tilbage i Jack & Jones Ligaen. Men det er altså også nogle rigtig stærke hold, der rykker ned. Nu kender vi ikke holdene, men det kunne være spændende at høre, hvem folk ser som favoritter?

Jeg er GOG-fan og jeg håber virkelig, at vi kommer tilbage til Jack & Jones Ligaen. Lad mig lige slå fast, at fordi jeg ikke synes Jack & Jones Ligaen bliver særlig spændende i næste sæson, det er simpelthen, fordi, at der bliver en række kampe, hvor der er forstor forskel imellem top og bund. Faktisk bliver bundkampen og slutspillet det eneste interessante næste år i Ligaen.
Re: 1. division herrer 2011/2012
28. maj 2011 kl. 17:25
Jeg vil rigtig gerne se Fredericia tilbage i Ligaen.
28. maj 2011 kl. 22:02
HCM er min klare favorit til den direkte oprykning.

Herefter kommer 6 hold til at kæmpe om de tre placeringer, der giver adgang til play-off:

Odder
Ribe-Esbjerg HH
Faaborg
GOG
Team Sydhavsøerne
FIF (Hvis de kan holde nogenlunde sammen på holdet)

Nedrykkerne bliver de sidste to oprykkere og så bliver det sindsygt tæt med den sidste. Her kan det stort set blive alle hold i rækken, men jeg tror Ajax skal passe mest på. Stoholm er en joker i begge ender af rækken. Søren ferlev er pisse dygtig, men det kræver forstærkninger, hvis holdet skal lege med i den bedste ende igen. FHK er stadig en stor joker og meget afhænger af om de kan holde på de stumper der er tilbage...
AS
28. maj 2011 kl. 23:19
Tror Odder, Ribe, GOG og HCM skal kæmpe om den direkte oprykning.. Og at de hold derfor tager pladserne 1-4.

FIF er for mig 5'er hvis de kan holde sammen på holdet.

På pladserne 6-9 ser jeg. FHK, Ajax, Team Sydhavsøerne og Faaborg

Nedspilspladserne ligner TMS og Stoholm

Nedrykkerne tror jeg bliver HØJ, Vesthimmerland og Vejle

Her lidt om hvorfor:

Odder og Ribe var lige udenfor opspilspladserne i år, og begge hold er blevet forstærket sindsygt meget. GOG er bare gode, og de har den bedste V-back i Kasper Jørgensen. HCM ser stærke ud efter deres tilgange fra FHK.

FIF er nedrykkere, og kan de nogenlunde holde fast i truppen, så tror jeg på dem lige under mine 4 favoritter.

6-9: Faaborg mangler stadig en højre back og desuden en større bredde.. af deres tilgange er jeg kun imponeret over Minik.. Thomas Pedersen er god, men ikke bedre end mange andre højre fløje. Ajax sluttede skidt i sidste sæson, hvilket er meget normalt for så mange unge spillere - men tror de har lært lektien fra i år. FHK - jeg tror de får samlet et hold der kan forblive i rækken, men tvivler på de kan være med i toppen. Dertil har de mistet for mange spillere, og de skal derfor først spille et nyt hold sammen. Team Sydhavsøerne er lidt stærkere end sidste år - men tror de mange lange ture til Jylland kommer til at koste for mange point til at ende i toppen.

Vejle er svækket betydeligt - både på trænerpladsen, men også i målet og er uden sidste sæsons bedste spiller på holdet. Desuden tror jeg ikke de nye hold i rækken kan klare sig..
29. maj 2011 kl. 00:08
AS og Rasmus. Jeg er lidt overrasket, at I dømmer Stoholm så dårligt? De var altså mega tæt på at blive ligahold!

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 29/05-11 kl. 00:08 af hansi. (se ændringerne)
AS
29. maj 2011 kl. 01:45
Ja, det kan vel egentlig godt virke lidt underligt, men Stoholm har mistet to af deres absolut bedste spillere i Morten Vium og ikke mindst i Kasper Köser.. De to har lavet 338 mål i år, og specielt Köser har skabt meget plads til sine medspillere i år..

Desuden var der kun 10 point fra 3. pladsen til nedrykningsspillet i år, og alle de tætte opgør som Stoholm har vundet i år, tha, dem tror jeg de taber næste år.. Desuden er 1. division bestemt ikke blevet svagere med GOG's oprykning...
AS
29. maj 2011 kl. 18:47
Så er runde-programmet til næste sæsons 1. division lagt.. Masser af Københavneropgør i de første runder. Desuden ser det svært ud for Odder i de første fire runder, hvor de møder GOG og Faaborg hjemme, samt HCM og TMS ude. Også Ringsteds program er ikke helt let i de første runder..

De første runder ser således ud:

1. runde:

Ajax København - Vejle Håndbold
TMS, Ringsted - Odder HÃ¥ndbold
GOG HÃ¥ndbold - Stoholm HÃ¥ndbold
HC Midtjylland - Team Vesthimmerland
Faaborg HK - Team Sydhavsøerne
Fredericia HK Elite - Ribe-Esbjerg HH
FIF - HØJ

2. runde:

HØJ - Ajax København
Team Sydhavsøerne - Fredericia HK Elite
Team Vesthimmerland - Faaborg HK
Stoholm HÃ¥ndbold - HC Midtjylland
Odder HÃ¥ndbold - GOG HÃ¥ndbold
Vejle HÃ¥ndbold - TMS, Ringsted
Ribe-Esbjerg HH - FIF

3. runde:

Ajax København - FIF
TMS, Ringsted - HØJ
GOG HÃ¥ndbold - Vejle HÃ¥ndbold
HC Midtjylland - Odder HÃ¥ndbold
Faaborg HK - Stoholm HÃ¥ndbold
Fredericia HK Elite - Team Vesthimmerland
Team Sydhavsøerne - Ribe-Esbjerg HH

4. runde:

HØJ - GOG Håndbold
FIF - TMS, Ringsted
Team Vesthimmerland - Team Sydhavsøerne
Stoholm HÃ¥ndbold - Fredericia HK Elite
Odder HÃ¥ndbold - Faaborg HK
Vejle HÃ¥ndbold - HC Midtjylland
Ribe-Esbjerg HH - Ajax København
29. maj 2011 kl. 22:06
Vejle får også en hård start.

Team Vesthimmerland, Høj og Vejle må blive nedrykkerne.
30. maj 2011 kl. 21:04
Pas på med at sige HØJ..... de er sgu skarpe...og frygter ingensmiling smileysmiling smiley
30. maj 2011 kl. 22:19
Så siger vi i stedet for: "HØJ slutter LAVT" grinning smiley
02. juni 2011 kl. 22:42
Jeg tror ikke Vejle rykker ud. De har fået en rigtig dygtig træner og mon ikke de aggerer på transfermarkedet også....
03. juni 2011 kl. 11:55
Som det ser ud nu, ude i klubberne lige nu har jeg denne slutstilling:
1: HCM
2-4: Odder, GOG, REHH
5-9: Fredericia, FIF, Sydhavsøerne, Faaborg, Stoholm
10-11: TMS, Sydhavsøerne
12-14: Vejle, Høj, Vesthimmerland
03. juni 2011 kl. 12:45
@Hfan

Fedt, har Sydshavsøerne to hold tilmeldt? winking smiley Går ud fra du ved 10-11 mener Ajax.

Jeg vil ikke tage stilling til et bud før trupperne er på plads, da der stadigvæk kan ske en del.
03. juni 2011 kl. 12:54
HCM og GOG må være de store favoritter til den direkte oprykning. Jeg er spændt på at se GOGs endelig trup, fordi den skal forstærkes hvis de skal rykke op, vurderer jeg.
04. juni 2011 kl. 13:16
Jeg tror GOG er en smule overvurderet af mange. Nuvel top-4 er realistisk, men jeg tror de har et stykke vej op til fx HCM. GOG´s hold består af den gamle >Faaborg-stamme og de var ikke stærke nok til at rykke op. 1. division er siden blevet stærkere, og GOG er ikke oppe i det tempo, der skla til fra sæsonstart - tror jeg. På den anden side så kan de lave en #"Skanderborg" og rykke op på en rigtig god anden halvdel...
04. juni 2011 kl. 21:50
Patrick Andersen skrev:
-------------------------------------------------------
> @Hfan
>
> Fedt, har Sydshavsøerne to hold tilmeldt? winking smiley Går
> ud fra du ved 10-11 mener Ajax.
>
> Jeg vil ikke tage stilling til et bud før
> trupperne er på plads, da der stadigvæk kan ske
> en del.

Ja, fejl fra min side, tror det bliver Ajax der slutter 10-11.
Meget kan ændre sig, derfor skrev jeg "som det ser ud i klubberne lige nu".
17. september 2011 kl. 02:27
AS skrev:
> Ja, det kan vel egentlig godt virke lidt
> underligt, men Stoholm har mistet to af deres
> absolut bedste spillere i Morten Vium og ikke
> mindst i Kasper Köser.. De to har lavet 338 mål
> i år, og specielt Köser har skabt meget plads
> til sine medspillere i år..
>
> Desuden var der kun 10 point fra 3. pladsen til
> nedrykningsspillet i år, og alle de tætte opgør
> som Stoholm har vundet i år, tha, dem tror jeg de
> taber næste år.. Desuden er 1. division bestemt
> ikke blevet svagere med GOG's oprykning...

Vupti, så ordnede de HC Midtjylland smileys with beer
22. november 2011 kl. 18:24
At du bedømmer Vejle som du gør kan jo undre mig noget. Prøv at kigge i tabellen og se hvem de har slået. Med 6 point i de sidste kampe inden nytår, så er din bedømmelse vel ikke andet end ønsketænkning.
18. juni 2011 kl. 15:07
Nu er det snart den 1. juli og en del af trupperne er stadigvæk ikke på plads, nogle der ved hvad der sker i FIF? Tænker specielt på hvad spillere som Simon Hammer, Anders Christensen, Nikolaj og Sebastian Koch-Hansen skal og hvad der kommer ind? Ved de mister Kasper Olsen til en svensk klub.

I Fredericia er brikkerne så småt ved at falde på plads stille og roligt. Pt. er følgende på kontrakt næste år:

Christian Lynggaard
Jesper Scott
Paw Peters
Mads Kiib
Andreas Oliver Bjerre Møller
Joachim Enggaard
Casper "Bager" Juhl Nielsen

Derudover går der rygter om en islandsk kæmpe på højre back og så har der blandt andet været en canadier til prøvetræning. Fredericia satser at have truppen på plads inden de går på ferie omkring den 1. juli.

Stoholm mister flere profiler, er der nogle der ved hvem de får? Senest har Stoholm mistet deres unge playmaker Nickolei Jensen, der ikke kunne finde en læreplads i Stoholm området.

Også er der selvfølgelig oprykkerne, ved nogle hvad de har at komme med?
18. juni 2011 kl. 19:27
Den 1. division bliver så sindssygt interessant, jeg synes der er virkelig mange hold der med rette kan kæmpe med i toppen.

FHK, Odder, GOG, HCM, TMS og Ribe-Esbjerg ser alle stærke ud. Faaborg og FIF kan være outsidere, men jeg tvivler lidt på det, FIF skal vi i hvert fald snart til at høre noget fra, hvis de skal have et slagkraftigt hold.
19. juni 2011 kl. 09:48
Jeg synes efter hånden Fredericia Håndbold ligner et rigtig fornuftigt hold. Måske endda så fornuftigt, at de (hvis de undgår skader) kan være en outsider til den direkte oprykning?

Man skal ikke underkende en fremragende hjemmebane, masser af ligaerfaring frta de spillere der bliver i klubben (Fx Paw Peters og Lynggaard), og så en række store talenter, samt en meget dygtig træner. De bliver sindsygt spændende at følge!

Nogen er har tilpas overblik over truppen til at kunne liste den op?
19. juni 2011 kl. 12:06
@Rasmus

Jeg har listet det op en gang, men her kommer det igen winking smiley

Der F skrev:
>
> I Fredericia er brikkerne så småt ved at falde
> på plads stille og roligt. Pt. er følgende på
> kontrakt næste år:
>
> Christian Lynggaard (Keeper)
> Jesper Scott (V-fløj)
> Paw Peters (V-back)
> Mads Kiib (Bagspiller)
> Andreas Oliver Bjerre Møller (Playmaker)
> Joachim Enggaard (H-fløj)
> Casper "Bager" Juhl Nielsen (Stregspiller)
AS
19. juni 2011 kl. 18:28
Må indrømme at jeg ikke kan se FHK som kandidat til den direkte oprykning. De kommer til at stil med et næsten nyt hold, og har mistet langt bedre spillere end de har fået ind. Deres nye playmaker Andreas Oliver Bjerre er bestemt en super forstærkning, men der skal meget mere til for at være kandidat til 1. pladsen.

Ribe Esbjerg, HCM og Odder har 2 gode spillere på hver eneste plads, og derfor burde de tre klubber være for stærke for FHK og fx Faaborg.

-----

Nogen der ved hvad der ellers sker i Faaborg? Så vidt jeg ved har de stadig ingen højre back??
19. juni 2011 kl. 18:41
Så er det godt FHK langt fra er færdige med at købe ind ,AS smiling smiley De har selv udtalt de som minimum henter en streg, playmaker og keeper til, udover en højre back. Garderingerne på fløjene går jeg ud fra bliver noget fra egen avl siden der ikke rigtig bliver sagt noget om dem.

Faaborg præsenterer en ny spiller i næste uge, mon ikke han er højre back, andet ville undrer mig i hvert fald.
19. juni 2011 kl. 19:59
FHK´s start syver er blandt de absolut bedste i 1. division, så med to-til tre nye, så mener jeg også at de har fået stoppet blødningen, og i næste sæson vil spille med om oprykning til det sidste.

AS: Så nyt et hold har de jo heller ikke, da stammen udgøres af spillere fra sidste sæson....
19. juni 2011 kl. 22:02
Og så skal man åbenbart heller ikke glemme FIF! Jesper Monrad virker som en rigtiog dygtig og ambitiøs træner, så hvis klubben kan holde på deres hold fra sidste sæson, så er de også i spil til top-4. Puha det bliver tæt :-)
20. juni 2011 kl. 11:08
Jeg er helt enig i at man ikke skal undervurdere TSØ, især hjemme på Lolland er de svære at have med at gøre. Ligesom de mange lange ture til jylland helt sikkert koster point, så koster det modstanderen point at skulle op kl.ØV og helt ned til Maribo eller Rødbyhavn... Undrer mig dog en smule over at de ikke forlænger med Anders Larsen, som spillede en stor sidste sæson! Ham kommer de til at mangle i defensiven, men ellers tror jeg TSØ går en stor sæson i møde og med lidt (meget) held kan komme i top 4!!!.smiling smiley
20. juni 2011 kl. 12:03
De er da bedre end både FIF og Fredericia i mine øjne. (ok - har først bagefter læst om Fredericias status - den kommer jeg måske til at æde i mig :-))

Mit bud på rækken:

HC Midtjylland
Ribe-Esbjerg
GOG
Odder
Fredericia
Team Sydhavsøerne
TMS
Faaborg
FIF
Stoholm
Ajax
Vejle
Team Vesthimmerland
HØJ

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 20/06-11 kl. 12:08 af Jeremy. (se ændringerne)
ik
20. juni 2011 kl. 16:06
Tror både Vesthimmerland og Høj rykker ned igen lyder som om at begge klubber sætter tæring efter næring, og det ku mange klubber nok lære noget af
22. juni 2011 kl. 10:57
Kan se at Rune Poulsen skifter tilbage til TMS Ringsted, hvilket er en super forstærkning af TMS. Måske TMS er en "dark horse" i næste sæson?

Er Rune Poulsens skifte fra FIF første skridt i en massiv afgang eller? Jeg synes ikke man har hørt så meget fra dem.
22. juni 2011 kl. 12:26
Jones skrev:
> Kan se at Rune Poulsen skifter tilbage til TMS
> Ringsted, hvilket er en super forstærkning af
> TMS. Måske TMS er en "dark horse" i næste
> sæson?
>
> Er Rune Poulsens skifte fra FIF første skridt i
> en massiv afgang eller? Jeg synes ikke man har
> hørt så meget fra dem.

FIF er på vej i opløsning. Inden længe er jeg også sikker på Koch-brødrene er tabt.
20. juni 2011 kl. 09:13
Jeg mener bestemt ikke man skal glemme Team Sydhavsøerne, de gjorde det fornuftigt sidste år og med de forstærkninger de har fået tror jeg godt de kan ende i top 4.

Frederik Nielsen fra Mors/thy, en kæmpe gevinst der gjorde det godt i ligaen
Mads Bro Hansen, Nordsjælland Håndbold
Mads Knutson FIF
Benjamin Dalgaard HCM

Og der kommer en ny playmaker inden sæson start til at supplere stortalentet Andreas Stryger.

Jeg tror helt sikker man skal holde øje med TSØ, især med deres hjemmebane.
20. juni 2011 kl. 11:33
Gustus skrev:
> Jeg mener bestemt ikke man skal glemme Team
> Sydhavsøerne, de gjorde det fornuftigt sidste år
> og med de forstærkninger de har fået tror jeg
> godt de kan ende i top 4.
>

Det har ikke en chance i mine øjne med de hold der kommer op og ned. De kommer til at rode rundt i bunden.
20. juni 2011 kl. 12:21
Du siger sydhavsøerne kommer med en ny playmaker. Ved de i hvert fald har haft fat i et par playmakere fra de sjællandske/københavnske klubber allerede, men de sagde såvidt jeg ved nej. Derfor vil det jo absolut ikke være en af sydhavsøerne "foretrukne", hvis jeg kan sige det sådan. De har måtte godt igennem arkiverne.

Jeg kender ikke noget til vesthimmerland eller høj, i hvert fald ikke det store. Men gennem mange år i gamet, pas nu på med at undervurdere. Der kan ske meget, og der løber garanteret nogle rigtig gode spiller rundt i de to klubber, og garanteret også nogle forstærkninger som bare ikke er meldt ud.

Fuldstændig enig i at det bliver en fantastisk 1. division sæson med mange gode hold og spændende kampe!
22. juni 2011 kl. 11:37
Jeg er enig med Jones. TMS bliver væsentligt forstærket med Rune Poulsen, idet holdet i hele det forfærdelige forår i den grad savnede en playmaker. Jeg er desuden overbevist om at Peter Svensson vil få styr på TMS forsvaret, så jo jeg tror også, at TMS med lidt held kan blive en bejler til oprykingsspillet, direkte oprykning er nok fuldstændigt uden for rækkevidde.
24. juni 2011 kl. 01:42
Javel.. Nikolaj Kock-Hansen til Ajax, det sejler da helt i FIF!

Tror ikke på Ajax i toppen af den grund, men de ender solidt når sæsonen er færdig.

Mon FIF pludselig går hen og bliver en nedrykningsbejler??
AS
24. juni 2011 kl. 19:14
Lad os nu se om DHF vil godkende de kontrakter... De er åbenbart ikke indforstået med det Ajax har gang i...
27. juni 2011 kl. 09:13
Og nu melder Høj sig også på banen med et par spændende spillere... 1. division bliver vanvittig i år, og hvis HØJ mener de får mere end 14 point, så er det allerede givet, at rækken bliver helt utrolig tæt. Det bliver godt nok spændende!
27. juni 2011 kl. 19:05
Det er jo helt vildt som Ribe-Esbjerg HH opruster, men skal der ikke spillere den anden vej? Der må da blive en masse dygtige spillere til overs. Jeg vil desuden vurdere at REHH for længst har nået et punkt, hvor en smidig integration er mulig, så det kommer sikkert til at koste point i starten af sæsonen, mens jeg tror de kommer rigtoig stærkt i sidste halvdel.
28. juni 2011 kl. 07:15
Og så må man da håbe budgettet kan bære.
29. juni 2011 kl. 16:54
SÃ¥ er der lidt nyt ang. tilgange til Fredericia:

[hbold.dk]

Personligt ved jeg intet om de to spillere, udover ham islændingen på højre back skulle være god til at dække op..
08. juli 2011 kl. 13:07
Jeg har siddet og kigget lidt på til og afgange i 1. division, og Ajax ser faktisk ret stærke ud. I sidste sæson spillede de play-off for at undgå nedrykning, men det fik mange point - også mod topholdene i rækken. Det unge hold har nu fået lidt mere rutine, der er (efter sigende) kommet styr på økonomien, og de har hentet Kock-Hansen, så mådke endnu en out-sider til top-4? Lige som alle andre hold :-)
09. juli 2011 kl. 10:13
som håndboldinteresseret borger fra Sydsjælland håber jeg at TMS og TSØ kan placere sig i toppen så en trofast tilskuer kan få topopgør hver gang der spilles på de lokale hjemmebaner.
Jeg har stor tiltro til at Ribe og Fredericia ligeledes kan blande sig i topstriden.
11. juli 2011 kl. 20:46
Har her i debatten set Kasper Jørgensen omtalt som den bedste venstre back. Han er god, men Nicolaí Koch Hansen er i min verden bedre.
12. juli 2011 kl. 14:50
Hvad med tjekken fra Ribe-Esbjeg HH? Han sklulle også være rigtig giftig, men har ikke selv set ham spille.
12. juli 2011 kl. 15:35
Tjekken er ikke i Ribe mere, da han er for dyr i løn.
16. juli 2011 kl. 13:58
Ligepludselig ser Ajax ikke så stærke ud mere, de havde ikke skrevet under på en kontrakt med Nikolaj Koch-Hansen, der blot havde givet tilsagn om han spiller for dem næste år, men det fortryder han åbenbart nu..
19. juli 2011 kl. 23:04
Lur mig om Ajax ikke offentliggør et enormt underskud lige om lidt. De har forskudt regnskabsår, og deres resultat kommer snart.

Mit bud er at Kock Hansen ikke vil til Ajax, da han ikke gider en ny sæson med økonomisk usikkerhed.

Derudover er hans bror skiftet til Nordsjælland, Børm er skiftet fra Nordsjælland til KIF og voila - et skifte til Nordsjælland virker oplagt!
20. juli 2011 kl. 15:19
Ja for søren da ! ! En streg ud og en middelmådig back ind.
04. august 2011 kl. 13:27
Jones skrev:
> Lur mig om Ajax ikke offentliggør et enormt
> underskud lige om lidt. De har forskudt
> regnskabsår, og deres resultat kommer snart.
>
> Mit bud er at Kock Hansen ikke vil til Ajax, da
> han ikke gider en ny sæson med økonomisk
> usikkerhed.
>
> Derudover er hans bror skiftet til Nordsjælland,
> Børm er skiftet fra Nordsjælland til KIF og
> voila - et skifte til Nordsjælland virker oplagt!

Ajax har nu offentliggjort deres regnskab - og lidt mod strømmen i de danske håndboldklubber - kom klubben ud med et overskud og ikke som spået af Jones, med et underskud. Om det, at Nikolaj Koch Hansen alligevel ikke skifter til Ajax skyldes økonomi ved jeg ikke men, sportsligt er der flere udfordringer i ligaen

Spændende om Ajax nu hvor retten til kontrakter bør være en formalitet, tager handsken op og forstærker holdet yderligere.
04. august 2011 kl. 15:33
Sir Henry.

Ajax har en negativ egenkapital og er kun reddet af et lån på 4 mio. kr. Uden dette lån ville klubben ikke kunne have skrevet en eneste kontrakt, og så hjælper et positivt driftsresultat jo ikke det store.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig dejligt, at Ajax drift nu løber rundt, det havde jeg ikke troet, det indrømmer jeg gerne. De er dog stadig ikke i stand til at opbygge en positiv egenkapital, og det er problematisk.
04. august 2011 kl. 18:11
Jones skrev:
> Sir Henry.
>
> Ajax har en negativ egenkapital og er kun reddet
> af et lån på 4 mio. kr. Uden dette lån ville
> klubben ikke kunne have skrevet en eneste
> kontrakt, og så hjælper et positivt
> driftsresultat jo ikke det store.
>
> Når det er sagt, så er det selvfølgelig
> dejligt, at Ajax drift nu løber rundt, det havde
> jeg ikke troet, det indrømmer jeg gerne. De er
> dog stadig ikke i stand til at opbygge en positiv
> egenkapital, og det er problematisk.

Jones!

Undskyld mig, men sidder du i bestyrelsen i Ajax eller er du ansat som revisor for klubben. Det jeg har kunnet læse, har da ikke indeholdt de tal og den information du kommer med. Er du en indbrændt Ajax mand eller får du - det som almindeligvis er interne oplysninger - fra andet sted?

Er du "bare" en velorienteret håndboldmand, så kan du måske også løfte sløret for hvordan det økonomisk står til i andre klubber. Det er super med en debatør med så stor indsigt som den du har - og som altid er velinformeret.
05. august 2011 kl. 10:09
Trollen skrev:
> Jones skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sir Henry.
> >
> > Ajax har en negativ egenkapital og er kun
> reddet
> > af et lån på 4 mio. kr. Uden dette lån ville
> > klubben ikke kunne have skrevet en eneste
> > kontrakt, og så hjælper et positivt
> > driftsresultat jo ikke det store.
> >
> > Når det er sagt, så er det selvfølgelig
> > dejligt, at Ajax drift nu løber rundt, det
> havde
> > jeg ikke troet, det indrømmer jeg gerne. De er
> > dog stadig ikke i stand til at opbygge en
> positiv
> > egenkapital, og det er problematisk.
>
> Jones!
>
> Undskyld mig, men sidder du i bestyrelsen i Ajax
> eller er du ansat som revisor for klubben. Det
> jeg har kunnet læse, har da ikke indeholdt de tal
> og den information du kommer med. Er du en
> indbrændt Ajax mand eller får du - det som
> almindeligvis er interne oplysninger - fra andet
> sted?
>
> Er du "bare" en velorienteret håndboldmand, så
> kan du måske også løfte sløret for hvordan det
> økonomisk står til i andre klubber. Det er
> super med en debatør med så stor indsigt som den
> du har - og som altid er velinformeret.

Jones!

Skylder du ikke Trollen et svar?
05. august 2011 kl. 14:07
Jeg er bare generelt velorienteret :-). Jeg har intet med Ajax at gøre, men har bare haft lejlighed til at kigge i regnskabet, som så mange andre, og heraf fremgår data som jeg har oplyst.

Jeg tror bestemt ikke regnskabet er hemmeligt, så man kan vel bare ringe til klubben og bede om at få det tilsendt, hvis man ved selvsyn ønsker at se det.
05. august 2011 kl. 15:07
Jones skrev:
> Jeg er bare generelt velorienteret :-). Jeg har
> intet med Ajax at gøre, men har bare haft
> lejlighed til at kigge i regnskabet, som så mange
> andre, og heraf fremgår data som jeg har oplyst.
>
> Jeg tror bestemt ikke regnskabet er hemmeligt, så
> man kan vel bare ringe til klubben og bede om at
> få det tilsendt, hvis man ved selvsyn ønsker at
> se det.

Sjovt du nævner, at du har haft lejlighed til, at kigge i regnskabet. Har selv talt med Ajax og der fået oplyst, at regnskabet pt ikke er offentligt men, at det er sendt til sitet Hbold - så min konklusion er, at du må være tilknyttet Hbold og åbenbart får lov til, at sende info ud på debatten med alias. Hvorfor melder du ikke bare det ud, det havde været mere reelt. Det er lidt skræmmende at du åbenbart er mere end "velorienteret" og Hbold bør overveje hvem info til dem gives til.
05. august 2011 kl. 20:26
Ajax fortæller ikke hele sandheden der. Det er normal procedure, at regnskaber mv. sendes ud til alle de medier, som man har på sin presseliste, så det er altså ikke kun hbold der er i besiddelse af det, hvis altså der bliver gjort, som det normalt er tilfældet.

Trollen skrev:
> Jones skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg er bare generelt velorienteret :-). Jeg har
> > intet med Ajax at gøre, men har bare haft
> > lejlighed til at kigge i regnskabet, som så
> mange
> > andre, og heraf fremgår data som jeg har
> oplyst.
> >
> > Jeg tror bestemt ikke regnskabet er hemmeligt,
> så
> > man kan vel bare ringe til klubben og bede om
> at
> > få det tilsendt, hvis man ved selvsyn ønsker
> at
> > se det.
>
> Sjovt du nævner, at du har haft lejlighed til, at
> kigge i regnskabet. Har selv talt med Ajax og der
> fået oplyst, at regnskabet pt ikke er offentligt
> men, at det er sendt til sitet Hbold - så min
> konklusion er, at du må være tilknyttet Hbold og
> åbenbart får lov til, at sende info ud på
> debatten med alias. Hvorfor melder du ikke bare
> det ud, det havde været mere reelt. Det er lidt
> skræmmende at du åbenbart er mere end
> "velorienteret" og Hbold bør overveje hvem info
> til dem gives til.
26. juli 2011 kl. 17:28
Mit bud på rækken!

1-4 HC Midtjylland, Ribe-Esbjerg, HC FYN og Odder

HC Midtjylland ser jeg som klarer farvoritter, de er på nuværende tidspunkt i et højere gear og er mere eller mindre sammen spillet. Både HC FYN, Ribe-Esbjerg og Odder har klasse mandskaber, men de skal spilles sammen. HC FYN virker som dem med det bedste forsvar, så måske de napper 2 pladsen, men ellers står de meget lige.

5-7 GOG, Stoholm og Team Sydhavsøerne

GOG laver mange point inden jul, de kender alle hinanden ud og ind hvilket giver dem mange point inden jul. Men deres forsvar er ikke godt nok og det går ud over deres kontrafase, de ender ikke i top 4. Stoholm har jeg måske overvurderet, de har mistet profiler. Team sydhavnsøerne tager point for nogle top hold på hjemmebanen og vinder over bundholdene.

8-11 Fredericia, FIF, Vejle og Ajax

FIF har jeg måske undervurderet, håber på at Monrad kan holde fast i deres værdier, så de måske kan overraske. Fredericia får det rigtig svært, synd for byen! Ajax, Dalmose skal nok skrabe de point sammen så de fortjener, synd at de gik i vasken med Koch! Tror desværre ikke at de har penge til at hente andre. Vejle har sendt holdet til Ribe-Esbjerg, tror de skulle ha slået sig sammen i stedet. De får det rigtig svært...

12-14 TMS, Team Vesthimmerland og HØJ

TMS lever ikke længe, så skal der godt nok ske noget på spillermarket i en fart og deres træner har slet ikke niveau til at få dem i gear, tydeligt at se i sidste sæson. Vesthimmland uha.... Den bliver hård, ved ikke nok om dem, men har set på deres materiale og det er sku op af bakke. Et meget uheldigt år at rykke op i! Høj... Hmmm! Held og lykke... 1 Division er stærkere end nogensinde....
27. juli 2011 kl. 12:10
Jeg tror også, at GOG undervurdere 1. division, når de snakker oprykning. Der er sket MEGET i dansk håndbold siden de var i ligaen sidst, og 1. division er nu spækket med profiler og spillere med masser af ligaerfaring, så jeg ser også kun GOG som en outsider til top-4.
FAN
29. juli 2011 kl. 19:38
Hejsa

Vil også lige melde mig ind i debatten..

Tror følgende vil ske:

1-5: RIBE, HCM, ODDER, FAABORG OG GOG.
alle har oprustet enormt (PÅ NÆR GOG, MEN DE HAR HOLDET) og jeg kan ikke se andre i de første fem som det ser ud nu. Bliver måske klogere:-)

6-9: TMS, FREDERICIA, TSØ, AJAX
Jeg tror de skal slås om at komme tættest på 6. pladsen.. Ingen af holdene ryger direkte ud men kan måske ende i kval til nedrykning - intet er sikkert selvfølgelig. Sidste sæson spillede TMS kval med 23 point, så intet skal være umuligt:-)
Jeg mener TMS er bedst af disse 4 hold og AJAX nok svagest af disse 4 hold. TMS ser stærkere ud end sidste år. Dog vil jeg give ret i at træneren bestemt ikke skabte noget sidste sæson og holdet blev nærmest dårligere og dårligere som sæsonen gik.
AJAX er bare svær, fordi man ved jo ikke om de får dem de siger pga deres altid elendige struktur omkring økonomien
TSØ har fået et par gode spillere, men har også mistet nogle profiler fra sidste år. Ser specielt tabet af Rasmus Pedersen på venstre fløj som et kæmpe tab. Så jeg vil vurdere at de har samme niveau som sidste år.

10-14: STOHOLM, HØJ, FIF, VEJLE, VESTHIMMERLAND
Tja, det er lidt mærkeligt at sætte STOHOLM herned efter deres sidste sæson. Vel har mistet 3 profiler, men.. De andre havde nu flot niveau også. Men tror 1 div. er blevet så voldsom nu, at de 3 profiler vil være for stor en mundfuld at miste.
FIF er nedykkere, men de får ikke adgang til den bedste halvdel. Tror de vil lande på kvalpladserne.
Vejle ser lidt tynde ud i forhold til sidste år.
31. juli 2011 kl. 15:40
Mit bud på slut stillingen i 1. division 11/12

1.HC Midtjylland
2.Fredericia
3.Stoholm
4.TMS Ringsted
5.GOG
6.Odder
7.FIF
8.Vejle
9.Sydhavsøerne
10.Ribe/Esbjerg
11.Ajax
12.Vesthimmerland
13.HC Fyn
14.HØJ
AS
31. juli 2011 kl. 19:56
Søren84 skrev:
> Mit bud på slut stillingen i 1. division 11/12
>
> 1.HC Midtjylland
> 2.Fredericia
> 3.Stoholm
> 4.TMS Ringsted
> 5.GOG
> 6.Odder
> 7.FIF
> 8.Vejle
> 9.Sydhavsøerne
> 10.Ribe/Esbjerg
> 11.Ajax
> 12.Vesthimmerland
> 13.HC Fyn
> 14.HØJ

Du ved vidst ikke meget om holdene Søren84.. Ribe Esbjerg er et klart tophold, og selvom jeg ikke ser FC Fyn i top 4, så er de meget langt fra nedrykningspotentiale...
31. juli 2011 kl. 21:35
Ah Søren 84 - det der er vist en ommer :-)

HC FYN som direkte nedrykker vil være en gigant overraskelse, og det samme vil det vist være vist Stoholm og TMS kommer i slutspillet :-).

Men hvem ved - 1. division har tidligere vist sig som overraskelsernes række.
31. juli 2011 kl. 20:06
Så GOG spille træningskamp mod TMS Ringsted lørdag i Gudmehallerne, men GOG har bestemt IKKE holdet til en top placering, formentlig første træningskamp for begge hold. Men om 3-4 uger skulle der gerne være mere fart over feltet, virker som om at TMS har rigtig laaaang vej til at få et fornuftigt hold sat sammen, jeg tror ikke på dem i år, de skal passe på ikke at de ikke kommer til at ligge i den tunge ende, med det spil og den indstilling.
GOG mangler kvalitet på begge fløje og har i min verden kun Kasper Jørgensen og Lars Hald med kvalitet i begge ender, Overby er fornuftig i forsvarsspillet, men så er det også slut.
Men det er jo næsten også alle gamle Faaborg drenge der har prøver på at skulle op der, men det gik ikke, så hvorfor skulle det gå i GOG.
Tror at det bliver HC-FYN der løber med laurbærene på Fyn i år. De virker godt nok skræmmende de der HC-Fyn, hvis de kan få holdet til at fungerer, for de har spillerne, så der er ingen undskyldninger.
31. juli 2011 kl. 21:24
Fredericia henter eftersigende to nye spillere i næste uge. Det skulle angiveligt være en streg og en bagspiller...Begge spillere er udlændinge.
01. august 2011 kl. 09:59
Hvis de er udlændinge må de være rigtig gode winking smiley

Overværede lige Fredericias 1. træning. . . . . 10 mand stærk var der mødt op ! ? ! ?
De kommer ikke i nærheden af top 6 i den her 1.div., hvis de render ind i 1 eller 2 skader så er der ikke langt til bundstriden.
01. august 2011 kl. 11:32
snakeeye skrev:
> Hvis de er udlændinge må de være rigtig gode
> winking smiley
>
> Overværede lige Fredericias 1. træning. . . . .
> 10 mand stærk var der mødt op ! ? ! ?
> De kommer ikke i nærheden af top 6 i den her
> 1.div., hvis de render ind i 1 eller 2 skader så
> er der ikke langt til bundstriden.

Nu ved jeg ikke hvem du er snakeeye, men til første træning manglede en af de nye spillere, Casper Bilton, da han havde fået en uges længere ferie pga. han vist repræsenterede Canada ved U21 VM.

Derudover har Hildebrand udtalt, at han vil have en venstrehåndet spiller til, udover en bag- og stregspiller til.

Jeg skrev ikke udlændinge er = kvalitet, men det eneste jeg ved om dem med sikkerhed er, at de ikke er danskere winking smiley
01. august 2011 kl. 12:06
10 mand til træning hos Fredericia? Puha det er få - har de ikke noget andethold, de kan trække på, for det er godt nok vanskeligt at føre en seriøs træning med så få spillere. De kan jo ikke engang spille på to mål?

Og selvom de skulle hente to-tre nye, så er det stadig en uhyggeligt smal trup til så stærk en 1. division, hvor selv oprykkere som HØJ ser ud til at forstærke sig ganske pænt.
01. august 2011 kl. 13:43
Jones skrev:
> 10 mand til træning hos Fredericia? Puha det er
> få - har de ikke noget andethold, de kan trække
> på, for det er godt nok vanskeligt at føre en
> seriøs træning med så få spillere. De kan jo
> ikke engang spille på to mål?
>
> Og selvom de skulle hente to-tre nye, så er det
> stadig en uhyggeligt smal trup til så stærk en
> 1. division, hvor selv oprykkere som HØJ ser ud
> til at forstærke sig ganske pænt.

Andetholdet har ikke startet træningen endnu mig bekendt. Der træner vist en enkelt med fra U18-holdet, der satser på at skulle spille liga.

Edit:

Det er også blevet udtalt, at der vil blive suppleret op med spillere fra U18-holdet og reserveholdet, men der var kun én spiller med fra U18-holdet ved første træningspas. Reserveholdet er i øvrigt ikke noget at råbe hurra for, så nok begrænset hvor meget hjælp der er at hente der.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 01/08-11 kl. 13:48 af Der F. (se ændringerne)
01. august 2011 kl. 12:32
Jeg ved heller ikke hvem du er !, det er jo en af fordelene ved et sådan forum.

Det hindrede mig nu ikke i at observere træningen og må ganske enkelt sige at selvom der kom 3 spiller mere til, så var der ikke 14 mand på banen.
Mon ikke økonomien har været mere presset end som så ? Nøgtern set var alle FHKs forstærkninger 2. valg i deres tidligere klub og de spillede ikke i AGK ;-) Derimod har de udelukkende forstærket sig fra midten og nedefter i 1. div.

Udfra disse fakta ser jeg FHK være en del af et bredt midterfelt, med mulighed for at ende i den tunge ende.
AS
01. august 2011 kl. 22:43
Hmm, Snakeeye - burde du ikke droppe at kaste med sten mod FHK når du selv bor i glashuset? (Fredericia dagblad!!)

Jeg er ikke FHK fan, men med 2 forstærkninger til deres nuværende trup, så ligner de bestemt ikke en nedrykker... Nok nærmere et hold mellem nummer 5 pg 7 i rækken... Jeg tror HCM, Ribe og Odder bliver top 3, med GOG lige efter, men ud over de 4 hold ser jeg ikke nogle hold som er langt foran FHK..

Mit bud er at FHK, FC Fyn og Sydhavsøerne ender som nummer 5-7...
01. august 2011 kl. 23:34
Tror Vesthimmerland, Vejle og Ajax rykker direkte ned, som det ser ud pt.
Høj og TMS kommer i kval.
03. august 2011 kl. 09:35
Jeg er meget i tvivl i forhold til Ajax. Igennem lang tid lå de til en topplacering i sidste sæson, men det unge hold gik døde til sidst, og måtte i play-off i den historisk tætte 1. division.

Holdet er stadig meget talentfuldt og har tilmed fået et års rutine og lidt mere fysik bygget på, så jeg vil mene, at de er styrket forud for den kommende sæson - problemet for AJAX er blot at stort set alle andre hold også er styrket, og at AJAX kan fremstå svækket (relativt).

Jeg tror dog, at AJAX´hjemmebane redder dem, og at vi skal kigge mod Vesthimmerland og Vejle for de to nedrykkere, og at Stoholm og HØJ må slå om den sidste.

Stort set alle andre hold kommer til at slås for at undgå de to play-off pladser i en uhyre tæt række :-). Mit bud er at der vil være meget få point fra play-off pladserne til opspilspladserne.
05. august 2011 kl. 08:40
Kaster nu ikke med sten mod FHK AS, er blot lidt kritisk, men det har klubben jo generelt også svært ved at håndtere.

FHK bliver en del af et midterfelt, hvor i midterfeltet afhænger af deres profiler Christian Lynggård, Paw Peters og de 2 nytilkomne fløje Enggaard og Scott, resten af truppen er breddespillere.

Mit bud må se således ud.: Der vil komme 3 grupper med hver deres liv.

1.HC Midtjylland
2.Ribe/Esbjerg
3.Odder
4.GOG
5.HC Fyn

6.Fredericia
7.TSØ
8.Vejle
9.Stoholm
10.TMS Ringsted

11.Ajax
12.FIF
13.HØJ
14.Vesthimmerland
05. august 2011 kl. 09:09
Jeg er tæt på at være enig i din gruppeinddeling, men tror faktisk at TSØ kommer op i gruppen af top-hold, mens jeg ikke er sikker på at Vejle og TMS er stærkere end fx AJAX.
05. august 2011 kl. 09:32
Jeg er meget enig i at TSØ kan blande sig, men de er lagt i andet lag grundet deres tidligere historik i Jylland ;-)
Stoholm, Vejle, AJAX og TMS . . . de er alle svære at spå om og vil meget gerne korrigere når der har været afviklet nogle træningskampe.
01. august 2011 kl. 10:25
Synes det er en smule hårdt, at sige, at GOG mangler kvalitet på fløjene. De har 2 utroligt dygtige spillere på højre fløj i Strandgaard og Lønberg.
Desuden var de uden Tobias Møller, som er sikkert førstevalg på venstre fløj.
Det er meget svært at drage konklusioner efter første træningskamp, men hvis man skal se svaghedstegn hos GOG må det være på højre back, hvor de ser en smule tynde ud.
01. august 2011 kl. 12:09
Hvad sker der med Ajax, har de fået nogle ny spillere i forhold til alle de spillere, som de har mistet?, hvis ikke, må man da formode, at de får det meget svært i den ny sæson.og måske kan blive en af de 3 nedrykkere, måske sammen med Vetshimmerland og så tror jeg også at HØJ, FIF, TMS og Stoholm får det svært.

Det er nu lidt kedelig, at alt tyder på, at Østdanmark får det endnu sværere end de har det i forvejen.
FAN
07. august 2011 kl. 09:28
TMS til kval i nedrykning? Ahh... De spillede godt nok om nedrykning i denne sæson, men..
De er forstærket og de leverede en miserabel sæson sidste år. Så det vil overraske mig hvis de ikke kom i midterfeltet som minimum.

TSØ tror jeg ikke kan blande sig i nogen top 5. Overhovedet. Mener slet ikke de har holdet til det i forhold til de 5 som man nævner i top 5.
TSØ vil skulle kæmpe om midterpalceringer som det maksimale. Det samme skal Fredericia, Ajax og TMS. Tror de vil ligge sig i midten af rækken.
Fredericia er måske smalle - men deres første 10 spillere er super stærke og specielt i målet kan de have den afgørende fordel. Tror ikke Fredericia vil få problemer med at holde en midterplacering.
SToholm var meget stærke sidste år. Men tror deres afgange tager for hårdt på dét. Så de skal kæmpe om at undgå kval.

Ajax.. De rykker ikke ud med deres talentfulde trup. Godt nok er det gået straigth nedadbakke de seneste år med dårligere placering hvert år. Men de rykker ikke ud af 1. div. (i øvrigt skriver de selv at de skal i den bedste halvdel)

Synes top 5 ligner et spørgsmål om hvem der får de fire første.
- HC Fyn
- GoG
- HCM
- Odder
- Ribe

de skal kæmpe om de fire øverste. kan ikke se at nogen hold kan blande sig i det.

Er der overhovedet INGEN som kender vesthimmerland?? Hvad niveau har de?

HEY
07. august 2011 kl. 11:27
TMS forstærket? Den må du lige uddybe FAN.
TMS ser i mine øjne tyndere ud i denne sæson og så mangler klubben vinderkultur efter mange år som bundhold.
Jeg kan sagtens se både TMS og Ajax i bunden og lur mig lige om ikke Høj eller Vesthimmerland
overrasker positivt ligesom Vejle sidste år og før dem Ålborg HK.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 07/08-11 kl. 11:31 af Hfan. (se ændringerne)
FAN
10. august 2011 kl. 13:13
Hej HFAN..

Jeg synes at deres afgange er lidt ubetydelige - på nær Jacob Vinther. Dam, Milbo og brødrene Wermut havde ikke den store indflydelse på noget.

Tilgang af Rune Poulsen, Lasse Vinding, Mikkel Schneller er alle nogle som vil forstærke noget i spillet tror jeg.

Så ja, jeg mener stadig de er forstærket:-)

Men er meget enig i at de i sidste sæson ikke ejede vindermentalitet og fightervilje - specielt i 2. halvdel af sæsonen!

Høj er ikke uden evner! Bestemt - tror bare rækken kvalitet er for voldsom for dem. uheldigt år at være oprykker måske.
10. august 2011 kl. 15:03
Enig med Fan, TMS er blevet styrket, især på højre back, hvor Mikkel Scheller er kommet, her var holdet sidste år meget tyndt med kun den meget svingende Mikkel Sjøberg på denne plads.
Er også enig i, at holdet havde et katastrofalt forår, men jeg tror det skyldes, at man skiftede træner midt i sæsonen, hvor Peter Svensson overtog og prøvede at ændre lidt på systemerne, så holdet aldrig fik en ordentlig rytme efter nytår.
Mon ikke Svensson nu har fået lidt styr på holdet og hvis han har det, vil jeg tro, at en placering mellem nr. 4 og 7 er realistiske for TMS.
10. august 2011 kl. 15:06
FAN skrev:
> Hej HFAN..
>
> Jeg synes at deres afgange er lidt ubetydelige -
> på nær Jacob Vinther. Dam, Milbo og brødrene
> Wermut havde ikke den store indflydelse på
> noget.
>
> Tilgang af Rune Poulsen, Lasse Vinding, Mikkel
> Schneller er alle nogle som vil forstærke noget i
> spillet tror jeg.
>
> Så ja, jeg mener stadig de er forstærket:-)
>
> Men er meget enig i at de i sidste sæson ikke
> ejede vindermentalitet og fightervilje - specielt
> i 2. halvdel af sæsonen!
>
> Høj er ikke uden evner! Bestemt - tror bare
> rækken kvalitet er for voldsom for dem. uheldigt
> år at være oprykker måske.

# FAN.
Enig med dig i, at TMS generelt har forstærket sig men, at tage Lasse Vinding med i gruppen der kan forstærke, er jeg ikke enig i. Lasse var stort set skadet hele sidste sæson og fik intet vist. I årene før har Lasse vist sig som en enten/eller spiller. Går det ikke hans vej, så falder han helt ud af kampen og er mere til skade end gavn.

Tror dog ikke, at TMS komme i problemer når sæsonen er slut. En slutplacering 8 - 10 er nok realistisk.
10. august 2011 kl. 22:56
Kan forstå folk mangler lidt information omkring Vesthimmerland. Internettet er desværre ikke rigtig slået igennem endnu
i Vesthimmerland, så af gode grunde er det ikke kommet så mange input til debatten.

Forleden en dag tog jeg lige scooteren op i hallen for, at se team vh træne. Der bemærkede jeg, at profilerne igen i år bliver, Mads Letmælk, Gylle Lasse, Kim Valmet og griseavler Alex. Der var dog kommet en ny spiller fra Aalborg i form af Minkavler Mark som der er høje forventninger til.

Klubbens plan var, at alle spillere skulle på kontrakt, men da spillerne fandt ud, at SKAT skulle have del i pengene og de såkaldte "Dalmose kontrakter" ikke kunne lade sig gøre i 1 division, nægtede spillerne. Klubben har i stedet tilbudt alle spillere et par nye træsko samt et par kansas overalls.

Team VH satser på den økonomiske krise fortsætter og mindst 7-8 klubber vil gå konkurs hen over vinteren. Målsætninger er derfor top 4.

Alle hold i 1 division kan i hvert fald se frem til og gæste Østermark Halle i Aars, hvis i ellers kan finde her ud.

PS: Husk og købe billetter til lotteriet i pausen, hvor der trækkes lod om fribilletter til det årlige dyrskue.
12. august 2011 kl. 13:30
Jeg skal ikke kaste med sten mod FHK, som AS vil påstå jeg gør, men jeg sagde at hvis FHK fik skader som de har nu, ville deres niveau være til en bundplacering i 1. div.
Jeg synes at kampen mod Tønder viste lige præcis hvorfor man har ændret navn og logo fra FHK elite, til Fredericia Håndbold.
FHK er nu en klub for breddespillere !

Katastrofen lurer i at FHK går hen og taber til upåagtede Vejle Håndbold (der slog Odder 32-30 jf. Odders hjemmeside)
Fiasko hvis "elite" klubben taber til en foreningsklub.
13. august 2011 kl. 00:42
Der venter en rigtig spændende 1. division og jeg tror, at mange vil blive overrasket over HC Fyn.
AS
27. august 2011 kl. 14:02
crelle skrev:
> Der venter en rigtig spændende 1. division og jeg
> tror, at mange vil blive overrasket over HC Fyn.

Det eneste man kan blive overrasket over er hvor ringe de rent faktisk er med 2 uger til første kamp.. Puha, hvor kunne de ikke en skid mod FHK i dag.. De blev nedsablet i anden halvleg... Hvis dagens kamp var holdets niveau, så skal de kigge mere efter nedrykningsstregen end efter top 6...

Lars Krogh og Jacob Larsen havde hver deres halvleg i forsvaret, men ingen af dem kunne følge med - at Lars Krogh har været konstant skadet er meget tydeligt, for hans ben er tyndere og mere utrænede end nogensinde set før..

FHK overraskede mig positivt - de virkede langt stærkere end jeg troede de ville på nuværende tidspunkt...
27. august 2011 kl. 22:38
Helt enig med AS, om dagens kamp mellem HC Fyn og FHK. HC Fyn lignede slet ikke hold, i forhold til FHK der virkelig kæmpede som et HOLD og samtidig faktisk også havde flere gode individuelle præstationer.

I og med det er begge holds sidste træningskamp, så var min forventning til kampen, at begge hold ville prøve sig selv helt af, hvilket det også så ud til, men det lykkedes bare ikke for Fyn, at finde deres niveau. De fungerede tydeligvis ikke som en enhed, hvilket egentlig meget godt bekræfter den mistanke jeg har haft om dem. De spillere Fyn har hentet, er kommet der for pengene og ikke for en skid andet.

HC Fyns sæson kommer meget til at afhænge af ham den lille playmaker, der godt nok også har noget af et temperment.

Hos FHK imponerede hold ånden, hvis man kan fremhæve den. Ellers sprang særligt Dennis Larsen (reservekeeper), Jesper Scott (venstrefløj), Joachim Enggaard (højrefløj), Lars Sørensen (højrefløj) og Andreas Folkstrand (streg) i øjnene.
10. september 2011 kl. 21:30
Så kom 1. division i gang, GOG, Ajax og Odder vandt som ventet. Overraskende for mig at HØJ vandt over FIF, som må gå en meget svær sæson i møde med det resultat.
11. september 2011 kl. 14:55
Høj overrasker også mig meget. Hvilke spillere har de, siden at de kan gøre det så godt?
13. september 2011 kl. 11:05
Så kom vi i gang og første runde er overstået, dermed lidt klogere på de forskellige hold, mit syn på kampene:

GOG - Stoholm 31 - 22
Meget som forventet, GOG ser ud til at være godt sammenspillet og klar fra start, mens Stoholm har nogle udfordringer. Men de tabte også den første kamp stort sidste sæson. Men alt i alt får de det nok svært.

TMS - Odder 32 - 34
Også som forventet, er dog noget overrasket over, at Odder smider så mange mål væk i anden halvleg. Ser ud til de er meget svingende. TMS ligner et midterhold.

Ajax - Vejle 27 - 22
Ajax udnytter hjemmebanefordelen, hvor de sikkert får mange point igen. Vejle har mange nye der skal spilles ind, og kommer til at kæmpe for hvert point.

FIF - HØJ 21 - 26
Ser ud til at FIF er tynde i år, og virkeligt skal kigge nedad, dette er jo en kamp der skal vindes. Men flot af Høj, de kan måske skabe nogle overraskelser.

Fredericia - Ribe/Esbjerg 20 - 30
Ikke overrasket over udesejren, men meget over at den bliver så stor. 20 mål er altså alt for lidt at score, men FHK skal nok bruge noget tid til mange nye. REHH ser ud til at de nye er spillet forholdsvis godt ind, især forsvaret står godt.

HC Midtjylland - Vesthimmerland 34 - 20
Ikke meget andet at sige, at der er stor forskel på top og bund. HCM bliver top 4 hold, og Vesthimmerland får det meget svært, ligesom de andre hold der er kommet op fra deres 2. div de sidste år.

HC Fyn - Team Sydhavsøerne 22 - 22
Eftersigende en meget rodet kamp, med to meget ringe dommere. Men begge hold i gang med sæsonen, hvor de meget vel kan ende side om side i midten af rækken.

Næste runde starter jo snart, så jeg vil lige komme med mine bud på disse:

Odder - GOG 1
Tror hjemmebanen og større bredde afgør en meget tæt kamp. 29 - 28

Stoholm - HC Midtjylland 2
Udeholdet ser ud til at være noget stærkere en Stolholm, så udesejr på 24 - 31

Ribe/Esbjerg - FIF 1
Hjemmeholdet virker meget stærkere i denne kamp, så mit bud er en sikker hjemmesejr. 32 - 21

Vesthimmerland - HC Fyn 2
HC Fyn må være det bedste hold, selvom hjemmeholdet helt sikkert vil give sig fyldt ud i deres første hjemmekamp. 25 - 28

HØJ - Ajax 2
Endnu en tæt kamp, men AJAX må kunne spille lidt højere tempo end HØJ og udnytte dette til en smal sejr. 26 - 29

Team Sydhavøerne - Fredericia 1
Hjemmebanen afgør det mellem to hold, der har nogenlunde samme niveau. 26 - 25

Vejle - TMS 1
Endnu engang må hjemmebanefordelen blive afgørende. 27- 24
13. september 2011 kl. 14:32
¤ LOOP

Spændende med dine gæt. Et er, at gætte på hvem som vinder en given kamp noget helt andet, at sætte slutresultat på. Rammer du plet, så stor respekt.

Til de enkelte kampe:

Odder - GOG (dit gæt - Odder vinder) - jeg er ikke enig. Odder har et top4 hold men, jeg tror med sikkerhed, at GOG også her trækker det længste strå.
Stoholm - HC Midtjylland (dit gæt - HC Midtjylland vinder) helt enig. Stoholm er meget svækket til sæsonen og får det svært - også på hjemmebane.
Ribe-Esbjerg - FIF (dit gæt - Ribe-Esbjerg vinder) helt enig. FIF er på rutchetur fra Ligaen til 2. division.
Team Vesthimmerland - HC Fyn (dit gæt - HC Fyn vinder) enig men, sørger Vesthimmerland for en gang gylle på markerne rundt om hallen, kan alting ske (:
HØJ - Ajax (dit gæt - Ajax vinder) enig - HØJ overraskede vildt i udekampen mod FIF og trak sejren men, måske kun en enlig svale. Ajax bør vinde.
TSØ - Fredericia (dit gæt - TSØ vinder) er meget i tvivl. TSØ er blevet forstærket og Fredericia svækket men, kommer trods alt med erfaring fra liga - Uafgjort
Vejle - TMS (dit gæt - Vejle vinder) - ikke enig. Vejle har mistet for meget og holder ikke samme niveau som sidste år - tror TMS henter 2 point.

God kamp til alle.
13. september 2011 kl. 20:18
Sir Henry

Ja det er nok lige ambitiøst nok med at gætte på resultatet også, men nu har det fået chancen...
14. september 2011 kl. 13:38
Jeg er meget enig med Jer i de ovenstående "gæt". Jeg tror Odder slår GOG, og så lurer jeg lidt på en overraskelse mellem HØJ og AJAX, hvor jeg tror HØJ kan drille Dalmose & co. Det kræver dog at holdet får gang ideres returløb, for ellers så løber AJAX ganske enkelt fra dem. HØJ kommer dog med selvtillid, og der kunne godt lure et overraskende 1-tal her.
AS
14. september 2011 kl. 22:32
Ajax er betydeligt bedre end Høj, så tvivler ekstremt meget på at de smider point der.. Tror til gengæld at de vinder med 4-6 mål.

Ajax er kommet rigtigt godt igang med sejre over HC Fyn i pokalen og Vejle i turneringen. De vil ligge med i toppen i mange runder fremad og de unge gutter kunne sagtens presse de 4 topkandidater på en plads i kvalspillet.
Høj slog Ajax
18. september 2011 kl. 19:06
Oprykkerne fra Høj gjorde det igen og baskede Ajax...

Der er vist nogle der skal have kigget lidt på deres tips til denne sæson grinning smiley
17. september 2011 kl. 21:31
Sikken sensation Vesthimmerland slog HC-Fyn der er godt nok ringe af HC - Fyn.
med det matriale de har er det da godt nok skidt.
18. september 2011 kl. 12:35
Nu er der ingen uden for Fyn der har set HCFyn som et hold der kunne blande sig i toppen, så sensation er et voldsomt ord at bruge, men det var da en overraskelse, det var det da. Og alligevel, så synes jeg nu ikke HCFyn's materiale er så godt igen. Boye, Minik, Schubert er gode profiler, men resten er da ikke noget at råbe hurra for synes jeg.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 18/09-11 kl. 12:36 af Hfan. (se ændringerne)
18. september 2011 kl. 14:54
Hold nu op Hfan. Team Vesthimmerlands sejr over HC FYN er en KÆMPE overraskelse/sensation, men hvis du havde forudset det, så håber jeg virkelig du fik sat penge på kampen, da den vel har give 8-10 gange pengene igen.

ALLE spillere i Vesthimmerland er amatører, mens de i HC Fyn allesammen er på kontrakt, og har masser af spillere med ligaerfaring.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at HC Fyn er klangt fra at være et tophold i første division - og Jakob Larsen er allerede nu under massivt pres - hvis der ikke kommer andre takter, så holder han ikke i sædet til jul!
AS
18. september 2011 kl. 17:50
Tror det Hfan mener er at HC Fyn har været mega ringe i optakten.. Ligemeget hvem de har mødt har de diskuteret mere indbyrdes end de har kæmpet for hinanden..

Selvfølgelig er det en overraskelse, men set i lyset af hvor ringe HC Fyn har spillet den sidste måned, så er overraskelsen langt fra en sensation...

Har sagt det tidligere og vil gerne sige det igen.. HC Fyn bliver årets flop - tror højest de ender på 10. pladsen...
18. september 2011 kl. 22:16
Det virker som om oprykkerholdene er blevet undervurderet.

Vesthimmerland tager en flot skalp med en hjemmesejr over Hc fyn og Høj vinder ude over fif og hjemme mod ajax.

Spørgsmålet er om de to hold måske allerede har nået toppen eller vi kan forvente os mere. Spændende at se om Høj kan overraske igen ude mod Tms, eller om Vesthimmerland kan i Fredericia. Det tegner til at 1. division bliver endnu tættere end hvad vi havde regnet med på forhånd.
AS
19. september 2011 kl. 14:11
Næste runde kommer til at give mange svar. Der er allerede ved at tegne sig et billede af top og bundhold, og skal man ikke ende i den forkerte ende, så skal (bundholdene) allerede nu igang med at hente point..

I sidste sæson var der rigtig mange hjemmeseje, og det samme billede ser ud til at tegne sig i år..

HCM-Odder: HCM skal vel næsten vinde den kamp for ikke allerede at være sat helt af i topkampen.. Det tror jeg dog ikke de gør - tror Odder er for stærke...

TSHO-Ribe: Tror Ribe vinder snævert, men det er aldrig nemt dernede sydpå.. Hvis Sydhavsøerne vinder her, så ser det allerede ud til at blive en god sæson for holdet...

GOG-Vejle. GOG vinder sikkert...

Fredericia-Vesthimmerland. Fredericia skal igang, og hjemmebanen burde give dem de første 2 point

HC Fyn - Stoholm: Uha, kommer der en trodsreaktion fra Fynboerne? Tvivler, og Stoholms meget hurtige angrebsspil vil (tror jeg) splitte HC Fyns noget langsomme forsvar

TMS - Høj. Tror TMS sender høj hjem med deres første nederlag i denne sæson... Hvis Høj kan få point igen vil det være højst overraskende for en upåagtet oprykker... smiling smiley

Ajax - FIF. Ajax vinder - deres hjemmebane vil give mange hold problemer, og FIF ligner klart et nedrykkerhold...
19. september 2011 kl. 16:00
# AS

Respekt for dine valg men, jeg tror, at jeg denne gang holder mig fra at tippe.

Resultaterne i 1. division har allerede vist sig som den danske sommer = uforudsigelig. I sidste runde var der kampe, som burde ligge lige til men, som viste sig som store overraskelser. Måske gentages disse bedrifter og sker der, så er der allerede varmt under nogle trænere.

Hold som Fredericia og HC Fyn, har i den grad underpræsteret og taber de 2 hold deres kommende kampe mod Team Vesthimmerland og HØJ, så må der være ledige pladser på bænken som trænere. Nu er en solskinsdag ikke det samme som en tropisk sommer, så mon ikke, at Fredericia og HC Fyn får spændt skoene rigtigt på og trækker de første point med hjem.

I toppen af tabellen er der vist også hold som havde forventet flere point end tilfældet har givet dem.

Selv om resultaterne er uforudsigelige, så er det alligevel også det som gør, at det er sjovt at være med til. Der er ikke nogen som synes om hold som bare "bader" sig igennem turneringen.

Vi har dog et lille spændingsmoment tilbage fra sidste runde, når TMS tager turen til Vejle. En kamp som jeg tidligere har spået TMS som vinder af men, efter Brian Jørgensen (målmand) har brækket hånden, så er TMS noget sårbare og det kan blive til Vejle's fordel. Tror nu på en hjemmesejr til Vejle.
21. september 2011 kl. 14:46
AS: Enig i flere af dine betragtninger, men tror du ikke du undervurderer HØJ (Igen:-)). Når man slå Ajax så tror jeg også man slår TMS, der er uden Brian Jørgensen, men det bliver helt sikkert tæt.

Puha der er mange tætte kampe i næste spillerunde, og flere "tophold" vil allerede være under pres fra på mandag :-).
AS
21. september 2011 kl. 22:25
Der er MEGET stor forskel på hjemme og udebane.. Så alene af den grund tror jeg ikke HØJ vinder over TMS..

Høj er altså ikke oprykningspotentiale, selvom de har vundet to kampe, og TMS er et godt hold, og de vinder også den kamp...
22. september 2011 kl. 10:39
HCM-Odder: Jeg tror på en hjemmesejr, som nok bliver målrig. HCM skal vinde på hjemmebane og det gør de 34-31..

TSHO-Ribe: Jeg tror på udesejren til et meget stærkt Ribe-hold. Ved værterne er skræmmende på hjemmebane
men holder Ribe højere selv på udebane og de vinder 23-28..

GOG-Vejle: Sten-sikker hjemmesejr og alt andet vil være en sensation. Vejle bliver ristet her og taber 32-21..

Fredericia-Vesthimmerland: Fredericia vinder sikkert her. Flot af Vesthimmerland på hjemmebanen sidst. Men den
går ikke. Vil sikkert være nervøst fra hjemmeholdet i starten. Men får de en god start vinder de sikkert med 29-21..

HC Fyn-Stoholm: Hjemmeholdet SKAL også vinder her. Flot af Stoholm senest men de mangler i forhold til sidste år.
Hjemmeholdet vinder 28-24..

TMS-HØJ: Føler mig overbevist om hjemmesejren her. Flot start af HØJ er ikke nok, og de ender stadig i bunden når
regnskabet gøres op.. TMS vinder 28-22..

Ajax-FIF: Også her føler jeg mig ret sikker på hjemmeholdet. De skal vinde denne og gør de med 29-21..
22. september 2011 kl. 15:18
AS: Jeg siger heller ikke at HØJ er oprykningspotentiale, MEN det er TMS heller ikke, og derudover mangler TMS deres keeper. TMS er en klub, der er ved at udvikle en "taberkultur", da de gennem mange sæsonen har tabt mere ned de har vundet. Det modsatte gør sig gældende for HØJ. HØJ overraskede dig også mod AJAX, og min pointe er bare, at de skal tages mere seriøst end mange (heriblandt undertegnede) troede før sæson-start.

Men jeg er enig med dig - denne runde giver en masse svar, og der er flere hold, der SKAL melde sig ind nu, hvis de ikke vil have ordet krise klæbende på sig de næste mange uger.
AS
22. september 2011 kl. 16:23
TMS vinder i Vejle, og viser mod Odder (i anden halvleg) at de bestemt er et hold der kan presse de bedste.. Jeg tror TMS er på niveau med Ajax og Team Sydhavsøerne i år, og at de 3 hold samler sig lige efter de 4 favoritter..

Derimod tror jeg slet ikke på HC Fyn.. Det vil overraske mig meget hvis de kommer i top 9. Klubben tror åbenbart at desto højere løn spillerne får, desto bedre spiller de.. Og det sammen med at de på ingen måde har sammensat et hold der passer sammen - ja så ligner det nedrykning i mine øjne. Hvis man skal snakke taberkultur, så er det for alvor her man skal kigge...
18. oktober 2011 kl. 10:13
AS: tror du stadig på HC FYN som nedrykker eller som et hold der maksimalt slutter som nummer 10?. Efter en indkøringsperiode, synes jge det ser ud til, at de har fået styr på tropperne, og de er fx det eneste hold, der har taget point mod Odder.

Holdet indtager nu en 4. plads - nuvel de mangler at møde flere af de formodede tophold, men mit bud er dog, at de slutter i top-6.
22. september 2011 kl. 21:28
Til Jones.
Du har ret lånet til Ajax er et fiktivt lån, som kun har til formål at sminke regnskabet.
Ajax er og bliver et bundhold i år, Dalmose er en af de eneste divisions trænere der ikke er uddannet, han er bare flabet og højtråbende, tal med mange af de spillere der har spillet under ham, han er intet værd. Efter at han og Ajax på en utrolig dårlig måde smed Torben Nielsen ud på, gør at de i spillerstaben er rådvilde og dårlig sat op til kampene.
22. september 2011 kl. 22:55
Hej "valbymand"

Hvad skete der i Ajax mellem Torben Nielsen og Dalmose?
22. september 2011 kl. 23:27
Vi er hverken rådvilde eller utilfredse med Dalmose.

valbymand skrev:
> Til Jones.
> Du har ret lånet til Ajax er et fiktivt lån, som
> kun har til formål at sminke regnskabet.
> Ajax er og bliver et bundhold i år, Dalmose er en
> af de eneste divisions trænere der ikke er
> uddannet, han er bare flabet og højtråbende, tal
> med mange af de spillere der har spillet under
> ham, han er intet værd. Efter at han og Ajax på
> en utrolig dårlig måde smed Torben Nielsen ud
> på, gør at de i spillerstaben er rådvilde og
> dårlig sat op til kampene.
23. september 2011 kl. 09:09
# Valbymand

Hvad mener du med et fiktivt lån? Når DHF har godkendt regnskabet for Ajax, så er der vel hold i lånet og ansvarlighed bag det. Jeg går ikke ud fra, at der i regnskaber kan indgå lån der ikke er dækning for, og at lån (eller kald det ekstraordinært sponsorat, manden med papkassen eller noget helt 3.) er noget som klubberne normalt gør brug af, ellers ville DHF vel ikke godkende regnskabet?

Undre mig, at du mener, at der er uro i spillertruppen i Ajax og - hvis det er Jesper Hede fra holdet som følger op på dette udsagn - at han kommer med det modsatte. Kan det skyldes, at du overfortolker det du høre eller, at du er blevet vraget i klubben?

Hvad der skete omkring ass.træner Torben Nielsen ved jeg ikke men, han er vel på kontrakt som alle andre. Han skriver selv her på Hbold, at der lå en foreløbig aftale men, at Ajax inden aftalen var underskrevet kom med et nyt udkast, som han ikke kunne godtage - noget med en lønnedgamg. Alle er bekendt med, at Ajax ikke har den bedste økonomi og derfor er det vel også ansvarligt, at sætte kontakterne i forhold til dette.
23. september 2011 kl. 09:31
@jesperhede. - Det skal du skrive.
@Sir Henry. - Det kunne jo være interessant at se hvem långiver er, jeg er sikker på det er et fiktiv lån, der er ingen real penge indblandet. DHF gennemgår ikke regnskaber de kigger på tal og deres godkendelse kommer udfra det.
23. september 2011 kl. 10:19
# Valbymand

Hvorfor er det interessant, hvem långiver er? Regnskabet skal vel godkendes af en revisor og påtegnes, hvis der er forhold som ikke er OK. Jeg har ikke en økonomisk baggrund men, hvis der er stillet et eller flere ansvarlige lån, så går det vel med i klubbens samlede budget og klubbens egenkapital og er med til, at betale hver sit.

Er det tale om et fiktivt lån, hvor der ikke er rigtige penge (hvis man kan sige det sådan), så er det vel ensbetydende med, at klubben ikke kan betale lønninger og andre omkostninger. Det er mig bekendt ikke sket - jeg er sikker på, at Spillerforeningen, Divisionsforeningen og DHF ville råbe højt, hvis løn og andre udgifter ikke blev betalt.

Jeg synes jeg erindre, at klubber som Kolding IF, Odense og SK Århus senest har været ude i sådanne situationer - som heldigvis er løst.
AS
24. september 2011 kl. 16:24
Det ved du meget tydeligt SLET INGENTING OM Valbymand.. DHF gennemgår regnskaberne meget minutiøst hver gang de skal give en tilladelse..

Du virker til at være en bitter mand - måske fordi Ajax ikke har ønsket dig i klubben...
25. september 2011 kl. 20:33
@Rasmus.
Ajax var i nedrykningsspil, hold da op hvor imponerende!
Prøv at spørge Ikast, Ålborg og spillere der ikke mere spiller i Ajax om Dalmoses evner og egenskaber.
Jeg tror man i Ajax havde været bedre tjent med Torben Nielsen i stedet for Dalmose.
26. september 2011 kl. 13:17
# valbymand

Du må være kandidat til TV-serien "7 sure mænd". Hvem har du talt med ? I dine indlæg laver du referencer til nuværende spillere i Ajax, tidligere spillere i Ikast og Ålborg - så din referenceramme må være super stor. Mangler du ikke også, at tale med tidligere spillere i Lyngby HK - der hvor Dalmose startede som træner.

Jeg synes, at du tone rent flag og komme med dine referencer eller pakke dit tastatur sammen. Indtil videre har du sagt en masse, uden at sige noget. Kommer til at tænke på gamle Buster Larsen med "Lorteland!!!!!" når jeg læser dine indlæg.

valbymand skrev:
> @Rasmus.
> Ajax var i nedrykningsspil, hold da op hvor
> imponerende!
> Prøv at spørge Ikast, Ålborg og spillere der
> ikke mere spiller i Ajax om Dalmoses evner og
> egenskaber.
> Jeg tror man i Ajax havde været bedre tjent med
> Torben Nielsen i stedet for Dalmose.
23. september 2011 kl. 13:03
Jeg forstår heller ikke rigtigt, Valbymand, hvorfor du prøver at hænge Ajax ud i medierne.
Jeg har egenligt indtryk af at de har rimeligt styr på økonomien, trods alt.
Det er vel ikke sådan at du er blevet sur på Ajax og Dalmose og forsøger at få hævn over et eller andet?
23. september 2011 kl. 18:45
@Hfan. -
Det var en opfølgning på Jones indlæg om Ajax regnskab, har intet med Ajax at gøre og har aldrig haft det.
23. september 2011 kl. 23:14
Valbymand: Hvis du intet har med AJAX at gøre, hvor ved du så fra at de er dårligt opsatte og rådvilde? jeg syes du famler her - og Torben Nielsen udtalte i øvrigt til HBOLD.dk at han havde stor faglig respekt for Dalmose, så forstår ikke, hvorfor der langes ud efter Dalmose nu! Jeg synes faktisk det er imponerende at han i sidste sæson fik hentet rigtig mange point med Ajax. Jovis de gik døde til sidst, men var altså tophold, da der manglede 8 kampe.
26. september 2011 kl. 17:28
RIP Lars Olsen

Det er meningsløst og trist, at en person i en alt for tidlig alder tages ud af denne verden. Det er uvirkeligt, at det kan forekomme... Hvil i fred...
01. oktober 2011 kl. 18:57
Nøj det er skidt af HCM at tabe til Vejle. Ikke at Vejle er dårlige, men mere fordi holdet nu efter fire kampe kun har slået oprykkerne fra Team Vesthimmerland. Lars Friis må sidde uroligt i sædet skulle man tro. I det hele taget er det svært at få øje på det gavnlige i, at HCM fyrede Mads Brandt og degrederede Frans Hammer for at gøre Lars Friis til chef. Siden den beskutning har midtjyderne vel stort set underpræsteret?
AS
01. oktober 2011 kl. 19:35
Rasmus: Nu blev Mads Brandt altså ikke fyret, men gik selv da han ikke følte at 3 trænere var sagen...
01. oktober 2011 kl. 20:35
Han fik så ændrede arbejdsvilkår, at han næsten ikke kunne andet end at sige op... Min pointe er sådan set også bare, at HCM´s satsning om at gøre Lars Friis til cheftræner midt i sidste sæson, ikke har båret frugt. Mads Brandt forlod et ligahold med gode overlevelsesmuligheder, og nu har han slået dem i 1. division med vejle :-). Men AS du har ret - han blev ikke fyret - skidt formulering herfra.

De bliver nødt til at handle i HCM snart, for smider de mange flere point inden jul, så er oprykningen væk inden de ser sig om.

Jeg ved det er tidligt, men mon ikke en Ole Damgaard kunne spøge i kulissen? Eller en Patrick Westerholm? Det undrer mig at de to ikke er trænere i en topklub.
AS
01. oktober 2011 kl. 23:57
Ole Damgaard har vidst det job han ønsker - tvivler på han kan få et trænerjob tilpasset sammen med sit job på sportshøjskolen
05. oktober 2011 kl. 14:27
Forstærkning til Team Vesthimmerland

Team Vesthimmerland lejer Rasmus Carlsen for resten af sæsonen.
Rasmus Carlsen havde tirsdag aften (i går, red.) første træningsdag med sine nye holdkammerater.
12. oktober 2011 kl. 15:09
Spændende kampe i denne uge - og en uge, hvor kampene allerede starter i dag onsdag.

Ajax - GOG: Et forventeligt spændende opgør mellem 2 hold som elsker at løbe kontra. Ajax har fået en forrygende start - materialet taget i betragtning men, har også haft en overkommelig start. Tror på et overraskende 1-tal men kampen kamp tippe til hver side.

Vejle Håndbold - Fredericia: Et "næsten" lokalopgør og en kamp, hvor begge hold skal have point for, at holde fast i divisionens midterfelt. I min optik et 1-tal p.g.a. hjemmebanen.

Ribe-Esbjerg HH - TMS Ringsted: Det bliver et følelsesmæssig svær kamp. Ribe-Esbjerg skal spille første hjemmekamp siden den tragiske kamp mod Sydhavsøerne og vil helt sikkert kæmpe med alt hvad de har for Lars Olsen. TMS virker lammet og ugens trænerfyring giver næppe den ønskede effekt. Et sikkert 1-tal.

FIF - HC Midtjylland: FIF overraskede sidst hjemme med en sejr over TMS men, blev rundbarberet i GOG. HC Midtjylland har skuffet i starten af sæsonen men, kan ikke tabe i Frederiksberg Hallen. Ugens meste sikre kamp med et 2-tal.

Stoholm Håndbold - Team Vesthimmerland: Selv om der kun et 1 point mellem holdene, så bør Stoholm trække det længste strå i denne kamp. Vesthimmerland er blevet forstærket men, næppe nok til, at de henter point i denne kamp. Sikkert 1-tal.

Odder Håndbold - Team Sydhavsøerne: Et overraskende 2-tal. Tror Odder smider en sejr mod et god kæmpene hold fra Sydhavsøerne.

HØJ - HC Fyn: HØJ har overpræsteret og HC Fyn det modsatte. Hvis ikke HC Fyn vinder denne kamp, så kan alting ske på Fyn men, jeg tror, at HØJ igen trækker sejren hjem, så et måske overraskende 1-tal
FAN
13. oktober 2011 kl. 08:48
Weekendens kampe.

Vejle - FHK: Tror det bliver et realtivt sikkert 1-tal. Vejle skal snart i gang med pointhøsten hvis de ikke skal isoleres i bund 5 allerede. Og det bør være en god chance hér, mod et FHK hold der slet ikke har præsteret.

Ribe - TMS: Det bliver et sikkert 1-tal. TMS famler rundt og præsterer ingenting. Har fulgt dem et par gange og er rystet over niveauet trods den stærke trup. De skal finde noget ekstra frem hvis de skal finde point mod Ribe..

FIF - HCM: 2 tal. FIF vinder kampe hjemme, men ikke denne her.

Stoholm - TVH: Rundens mest sikre 1- tal. Stoholm er et rigtig godt hold, som efter min mening har fået for få point i begyndelsen. De har fået et par super erstatninger for de mistede, så jeg mener ikke deres niveau er så faldende fra sidste år.

Odder - TSØ: Tror ikke TSØ har så mange chancer. De er startet flot og har hentet mange point i begyndelsen, men.. Odder har vel den stærkeste trup og den her smider de ikke hjemme. 1 - tal

Høj - HC FYN: Høj bliver sat fysisk på plads af det store stærke Fyn-mandskab.. sikkert 2- tal.

Men en spændende runde igen, hvor man kan ende med 0 rigtige i sine tip:-)

HEY
14. oktober 2011 kl. 14:14
Der er meget stille i og omkring FHK her i dag.
30-17 nederlag i Vejle og ganske enkelt udspillet, får det mon et efterspil.

Kaster formiddagens stor sponsor/bestyrelsesmøde en træner fyring af sig ? eller ryger direktøren ?
14. oktober 2011 kl. 14:33
@Snakeeye

Jeg kan ikke se hvad direktøren kan gøre ved holdet ikke præsterer, så mon ikke det er træneren der enten siger op eller bliver fyret. Jeg tror vi bliver meget klogere snart.
15. oktober 2011 kl. 09:17
Hej Snakeeye :-)

Situationen i FHK ser absolut ikke gunstig ud, men en træner fyring vil efter min mening ikke give den ønskede virkning. Synes simpelthen spiller materialet i FHK ikke rækker til mere end bunden af 1 division. Synes Søren Hildebrand er dygtig og kompetent træner.
Eneste rigtige at gøre i FHK, er at nedjustere forventningerne til den igangværende sæson !!!

Mvh Mr. Walk-a-bout
15. oktober 2011 kl. 10:56
Situationen i FHK ser ikke godt ud. Fredericia er en rigtig håndbold by. De må ikke rykke ned. Som nedrykker burde man forvente mere fra dem af. Spillermatrialet ser ikke for godt ud, men spillerne slås heller nok for det. Hvis de ikke er sat godt op til kamp er der kun en der har ansvaret, og det er træneren. Hvis han ikke kan det må han væk og en ny ind. Hildebrand ligner en færdig man i FHK. Nogle bud på træneremner hvis samarbejde stoppes mellem FHK og Hildebrand?
16. oktober 2011 kl. 19:07
Jeg er af den holdning at det ville være en fejl at stoppe samarbejdet med Hildebrand. Han er den støreste profil at de har i klubben og en meget dygtig træner, lige pt. ville det være svært at finde andre kompetente emner til at skulle overtage rollen.

1 division er rigtig stærk i år og Fredericia har bare ikke materialet til at blande sig i den bedste halvdel p.t. Uanset hvad træneren hedder.
AS
16. oktober 2011 kl. 21:02
Der er masser af kompetente trænere i det område af landet som ikke er i job... Misforstå mig ikke, jeg langt fra sikker på at det er smart at fyre Hildebrand, men siger blot at der i hvert fald er 4 meget dygtige trænere i trekastsområdet/Fyn som kan træne et 1. divisionshold...
16. oktober 2011 kl. 21:18
Det er vi enige om, jeg vurdere ham bare som en af de bedste trænere i 1 division pt....
16. oktober 2011 kl. 23:32
Hildebrand er den dårligste træner der har været ansat i Fredericia i mands minde, sorry to say. Han er total handlingslam under kampene og vælger konstant at bruge "den gamle garde" af spillere, frem for at prøve de unge, udover i 10 min i løbet af en kamp. Sådan har det også været i de tidligere sæsoner med Hildebrand ved roret i Fredericia og det ville være synd at sige de nuværende spillere er tilfreds med ham..

Selv René Hamann-Boeriths var bedre end Hildebrand og det siger en del...

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 16/10-11 kl. 23:33 af Der F. (se ændringerne)
17. oktober 2011 kl. 13:38
Men er Hildbrand overhovedet i fare for at blive fyret? Nogen der ved noget om det? Hvis ja - hvem er så de potentielle nye trænere?

Thomas Ørneborg kunne være en kapacitet tænker jeg, og han er mig bekendt bosidden på Fyn - Det samme er Jan Laugesen vist også.
AS
17. oktober 2011 kl. 18:08
Dan Frederiksen er nok det bedste bud
18. oktober 2011 kl. 07:04
Tror ikke på Dan Frederiksen som cheftræner - mere som assistent eller som den ene halvdel af et trænerteam. Måske med Kedde (Tidligere Ribe-Esbjerg-træner) som chef eller som makker. Kedde bor i Kolding, så det kunne være en mulighed...

Og så er jeg ret sikker på at Patrick Westerholm også er klar til at skifte 1. division damer ud med herrehåndbold så snart muligheden byder sig, og han bor mig bekendt også i Kolding.
AS
18. oktober 2011 kl. 09:45
Dan Frederiksen er et bedre bud på en cheftræner, og med Kedde som assistent - end omvendt i følge mine kilder.

Trænerteamet skulle allerede være på plads for næste sæson......
18. oktober 2011 kl. 10:01
I følge mine kilder er trænerteamet IKKE på plads :-) Spændende bliver det i hvert fald...
AS
18. oktober 2011 kl. 10:56
Kender dine kilder Dan Frederiksen? smiling smiley
18. oktober 2011 kl. 11:31
Sjovt bliver det da hvis det skulle blive Dan Frederiksen, så kan klubben da ikke træde længere ned af stigen. De kunne da spare de sidste par hundrede ved at tage en ungdomstræner i klubben i stedet for.
Kedde som der skrives om, vil være alternativet til Hildebrandt, hvis FHK kan få kradset nogle penge ind, for det forlyder også at dette er en udfordring igen, igen, igen, igen.
18. oktober 2011 kl. 11:33
AS: Siger du dermed at du har det fra Dan Frederiksen selv - at han er ny chef i Fredericia? Spændende info i såfald.
18. oktober 2011 kl. 23:40
Uden at afsløre for meget sker der nok noget i FHK i løbet af de kommende par dage, det er ikke nødvendigvis en trænerfyring.
19. oktober 2011 kl. 09:30
Det tyder på at der ikke sker udskiftninger på trænerbænken i Fredericia. Jeg synes det virker modigt OG fornuftigt, at man i stedet for at fyre Hildebrandt bruger penegene på en bagspiller mere... De bør kunne overleve i den her sæson, og så evt. skifte træner i næste sæson - som formentligt også er planen.
19. oktober 2011 kl. 22:53
Der skal da snart ske noget i Fredericia. Hvis de ikke vinder i weekenden over Høj tror jeg han ryger. Ingen tvivl om at de skal have et par profiler tilført truppen, men mener også der skal ny energi på bænken.
Kedde som ny chef lyder ikke som nogen dårlig idé, evt. i team med Dan Frederiksen til den næste sæson eller måske før. Patrick Westerholm kunne måske også, men tror han bliver i Sønderjyske og rykker op i ligaen med damerne.
Nogen der ved hvem der bliver ny træner i TMS Ringsted?
20. oktober 2011 kl. 10:50
Der er et par meget afgørende kampe i denne runde (Igen).

TVH-Odder: Odder er storfavoritter, men har før vist at de har svært ved at holde fokus mod de mindre gode hold i rækken. Kan Odder vindde denne kamp, vil de for alvor være tophold og vise, at de har rykker sig siden sidste år og forrige år.

FHK-HØJ: Enig i at det er en skæbnekamp for FHK og Hildebrandt - men det er det også for HØJ, der efter en god start SKAL bruge point igen nu.

Sydhavsøerne kan melde sig ind i topstriden med en sejr - og gør det formentligt også.
HC FYN skal vise om de vil være tophold - og gør det formentligt også.
GOG-TMS: Bliver spændende at se om S´tuhr kan presse holdet til endnu en fremragende præstation. Gør han det kan han meget vel være den nye chef i TMS fra på mandag.
20. oktober 2011 kl. 10:36
Nogen bud på rundens kampe:

Team Vesthimmerland-Odder 2 Odder er godt kørende
FHK-Høj 1 FHK skal have point, HØJ det samme, så tror det bliver en meget lige kamp. Kan gå til begge sider. Tror på en smal hjemme sejr.
Sydhavsøerne-Vejle 1 Sydhavsøerne taber ikke hjemme til Vejle
Stoholm-RibeEsbjerg 2 RibeEsbjerg rejser sig igen og vinder
HC Fyn-FIF 1 HC Fyn vinder på hjemmebane, FIF ligner et hold uden gnist
GOG-TMS Ringsted 1 GOG er rigtig gode og taber ikke hjemme. TMS har et godt hold men det er ikke nok ude mod GOG

Andre bud?
20. oktober 2011 kl. 11:39
Spændende bud fra både Hajen og Jones.

TVH vs Odder - her bør Odder kunne tage en sikker sejr med hjem. Odder virker tændt og har kurs mod Ligaen

Fredericia vs HØJ - Fredericia er presset i bund - helt i bund. HØJ startede fint men, er gået i stå. En sådan kamp kan kun ende med X

TSØ vs Vejle - TSØ er altid stærke på hjemmebane og Vejle har det ikke godt ude, så et 1-tal er nærliggende. Tror dog, at Vejle overrasker så 2-tal

Stoholm vs REHH - Stoholm har fået en skidt start og tager ikke point mod REHH, så et 2-tal er mit bud

HC Fyn vs FIF - Lad os se, om Masterchef Lars Krogh Jeppesen er bedre til håndbold end flæskesteg. FIF er på vej til 2. division, så sikkert 1-tal

GOG vs TMS - Trods overraskelsen i REHH, hvor TMS vandt, så er opgaven mod GOG en helt anden. GOG er på samme kurs som Odder. 1-tal
ik
21. oktober 2011 kl. 23:20
TVH - Odder 37-37 Så odder kvajer sig igen ellers må man rose Stocklund for en god kamp - men træneren var da helt væk glemte da vist at skifte målmand i 2 halvleg ham Dueholm kan da vist kun bruges som kegle
24. oktober 2011 kl. 09:12
Jeg synes vi fik en del svar i denne spillerunde:

Odder har stadig "Odder-sygen" og smider dumme point mod de dårligere hold i rækken - det er der ikke råd til, hvis de skal rykke direkte op.
GOG ER et tophold - De spillede skidt mod Odder, men har siden gjort det godt - og flot at komme igen efter at have været så stort bagud.
HØJ er med nederlaget til Fredericia nu et bundhold - præcist som mange regnede med forud for sæsonen. Jeg tror de bliver dernede.
Fredericia viser at der er mere i holdet end man kunne frygte, og mon ikke de overlever og undgår direkte nedrykning?
Team Sydhavsøerne bliver ikke top-4 hold i år. De kan ikke slå de bedste på udebane, og når de så taber til midterhold hjemme, ja så giver det sig selv!
Vejle ligner pludselig et godt midterhold, mens Stoholm skal holde meget øje med nedrykningsstregen...
AS
24. oktober 2011 kl. 11:16
GOG er et tophold, men rimelig dumt at sige at de har spillet godt lige siden kampen mod Odder, når man ikke har set dem spille...

Blandt andet mod Vejle var de heldige med at få point - Vejle var det bedste hold i den kamp, men GOG's keeper stod bare i vejen i de sidste minutter. Men igår viste de for alvor noget styrke i anden halvleg, hvor de spillede fremragende. Dog skal de nok ikke spille sådan en første halvleg mod Ribe, for så taber de. Men GOG er helt sikkert et tophold - og der vil de blive ved med at være. Det er dog i de næste tre kampe de skal bevise deres værd (mod Ribe, HCM og HC Fyn)

At sige at Odder smider point mod de dårligere hold, ja så er det nu også at tage munden for fuld.. De har tabt ÈT point til et dårligt hold, så meget tidligt at sige det er generelt! Vesthimmerland har drillet andre hold i år på deres hjemmebane (HC Fyn tabte deroppe og Ribe var kun foran med 2 kort før tid). Alle hold har 1-2 kampe i løbet af sæsonen hvor de ikke slår til..
24. oktober 2011 kl. 11:31
Odder har de to seneste sæsonener altid tabt point til de dårligere hold - efter at have slået tophold. For to år siden satte de som et af de eneste hold point til mod Slagelse, der virkelig var pivringe. I sidste sæson startede Odder (ligesom i år) som lyn or torden (De slog de tre hold der senere rykkede op fx), for derefter at smide en række dumme point mod dårligere hold - så nej det er ikke at tage munden for fuld. Odder SKAL rykke sig mentalt i de her kampe mod dårlighere hold, hvis de skal rykke op, og det viser de i weekenden, at de ikke har gjort. Derfor er jeg bange for at denne sæson kommer til at ligne Odders sæson sidste år, hvor de skuffede - efter en fremragende start.
AS
24. oktober 2011 kl. 12:08
Derfor er det stadig latterligt at skrive at de stadig smider point til dårligere hold... (DU SKRIVER I FLERTAL) Specielt fordi alle med lidt viden indenfor sportsverdenen ved, at alle hold har dage hvor noget ikke fungerer.
24. oktober 2011 kl. 12:46
Jeg skriver flertal fordi det ER flertal! Jeg tager den gerne for din skyld igen AS:

I forrige sæson smed holdet point til Slagelse som et af de eneste hold overhovedet. I sidste sæson smed Odder en masse point efter at have stået med 11 point efter 6 kampe (mener jeg det var) De tabte efterfølgende hver anden kamp. Forud for det havde de blandt andet slået Skanderborg, SønderjyskE, og Skive - alle tre hold, der senere rykkede op. I år smider de så point mod Team Vesthimmerland efter en fremragende start - derfor er det klart flertal, når jeg skriver, at de har problemer mod hold, de på papiret burde kunne slå :-).

Odder erkender endda selv, at de har haft problmer mod de lavere rangerende hold i de seneste sæsoner - og nu er min pointe blot, at det kunne tyde på at Odder er ved at falde i den fælde igen.

Odder har i øvrigt spillet uafgjort mod HC FYN som jeg mener du AS har betegnet som et hold, der slutter som nummer 10 :-).
AS
24. oktober 2011 kl. 14:24
Jeg indrømmer gerne at HC Fyn er bedre end d. 10. plads jeg satte dem på, men tror stadig ikke de kommer i top 4.. Dertil er de stadig ikke stabile nok gennem kampene, men at kalde dem et bundhold... Hmm...

Odder har derfor kun tabt 1 point til et bundhold i denne sæson, samtidig med at der er seks nye spillere på holdet i år, 10 nye siden slagelse-kampen, så at sige at holdet kan sammenlignes med det er vidst det samme som at sætte lighedstegn mellem AG før og efter de overtog spillere fra FCK
24. oktober 2011 kl. 15:06
Det er stadig de samme to trænere i Odder, og en række bærende kræfter som har været i Odder flere sæsonener. Uanset hvad, så mener jeg sagtens at man - ja faktisk at man bør - måle et hold og en klub på, om de udvikler sig fra år til år. Og Odder har selv sagt, at de blandt andet skulle måles på om de kunne slå hold som Team Vesthimmerland efter en god start. Det kunne de ikke, og derfor synes jeg, at man kan sætte spørgsmålstegn ved om Odder reelt set er kommet videre siden sidste år? De har "altid" været gode mod de gode hold, men en del af "Odder-sygen" er at de ikke viser samme høje niveau, når de møde dårligere hold....

Og så er jeg da i øvrigt glad for at du trækker i land igen i forhold til HC FYN, for de slutter formentligt bedre end nr. 10:-).
26. oktober 2011 kl. 21:18
I flg. Ajax's hjemmeside taber Ajax aftenens kamp ude mod HC Midtjylland 31-25.
26. oktober 2011 kl. 22:47
Noget tyder på at HCM lige så stille er ved at finde formen. Det er flot at vinde sikkert over AJAX, så hvem ved - måske HCM alligevel melder sig ind i topstriden?
26. oktober 2011 kl. 23:12
Det er for tidligt at bide sig fast på top 4 holdene. De eneste "sikre" hold jeg har pt. er Ribe-Esbjerg og Odder, hvor begge to endda fornyligt har smidt point, så hvis et midterhold vinder 3-4 kampe i træk er de ligepludselig med i topstriden og et hold kan også komme i baghjulet ligesom Skanderborg sidste år.
AS
26. oktober 2011 kl. 23:37
Jeg tror stadig ikke at HC Fyn ender i top 4.. Men det vil de næste fire kampe nok give en del svar på..

Desuden virker det totalt latterligt at dømme et hold på en kamp.. Så skulle HC Fyn jo være nedrykkere, for de tabte til Vesthimmerland........

Når Odder smider point til det tredje hold fra et af de seks bundhold, så kan du snakke om det - men det sker ikke i år... Og hvilke spillere er det lige du vil sige Odder havde i kampen mod Slagelse og til nu? Stoklund? Nej, for han var skadet i de kampe.. Så hvem er det lige du hentyder til?
27. oktober 2011 kl. 08:25
Kunne du ikke prøve at komme videre i teksten AS.
Det har gennem tiden været meget kendt i håndbold kredse at Odder er et mekka for spillere/krukker som ikke har det store behov/ønske om at træne hårdt og det bifalder træner såvel som ledelse.
Dvs. når sæsonen går ind i sin sidste 1/3 så er spillerne slidt pga den manglende form og de får et utal af overbelastningsskader.

Når det så er sagt så spiller de i starten af sæsonen det bedste håndbold 1. div har at byde på, gid man salede lidt om ledelsesmæssigt således talentet blev forløst.
27. oktober 2011 kl. 10:00
AS: Den er da helt gal med dig :-). Det var DIG der dømte HC FYN som bundhold efter én/to kamp(e), da de havde tabt til Team Vesthimmerland - og først nu trækker du i land igen. Jeg dømmer netop ikke Odder på én kamp, for selvfølgelig kan et hold have en dårlig dag osv., men jeg synes det er bekymrende, når man nu gennem et par sæsoner eller tre har oplevet samme tendens - man spiller pisse godt i starten af sæsonen og mod de bedste hold i rækken, men man kan ikke holde momentum - og man smider dumme point mod dårligere hold. Det ER bekymrende og folk i klubben siger det jo selv!

Peter Bredahl udtalte inden kampen mod Team Vesthimmerland, at det var nu de skulle bevise, at de havde rykket sig i forhold til tidligere - ved ikke at smide dumme point. Han ER opmærksom på det her problem og det synes jeg er positivt - jeg undrer mig bare over, at du ikke kan se det AS :-).

Og ja du har måske ret i, at der ikke er så mange tilbage fra sæsonen 2008/2009, men stammen fra sidste sæson er tilbage, og her gjorde Odder stort set også rent bord i sæsonens første seks kampe for herefter kun at vinde hver anden kamp, så jeg synes der er et mønster - et mønster de sagtens kan bryde, men det må de bevise, at de kan, når de møder Stoholm i weekenden.
10. december 2011 kl. 23:37
Jeg vil lige vende tilbage til den her "Odder-syge". Kan huske at AS var helt oppe at køre over, at jeg tidligt på sæsonen luftede, at Odder ikk ehavde flyttet sig mentalt i forhold til tidligere sæsoner (Da de havde smidt et point til team Vesthimmerland).

Odder er igen igen startet som lyn og torden og slået en række af de bedste hold, for herefter at gå i stå. Det var det jeg forudsagde ville ske, og jeg mener at nederlaget til Ajax lørdag sætter en fed streg under, at Odder IKKE har rykket sig siden sidste år - ihvertfald ikke relativt til de øvrige hold.

AS skrev:
> Jeg tror stadig ikke at HC Fyn ender i top 4.. Men
> det vil de næste fire kampe nok give en del svar
> på..
>
> Desuden virker det totalt latterligt at dømme et
> hold på en kamp.. Så skulle HC Fyn jo være
> nedrykkere, for de tabte til
> Vesthimmerland........
>
> NÃ¥r Odder smider point til det tredje hold fra et
> af de seks bundhold, så kan du snakke om det -
> men det sker ikke i år... Og hvilke spillere er
> det lige du vil sige Odder havde i kampen mod
> Slagelse og til nu? Stoklund? Nej, for han var
> skadet i de kampe.. SÃ¥ hvem er det lige du
> hentyder til?
28. oktober 2011 kl. 00:52
ik skrev:
> TVH - Odder 37-37 SÃ¥ odder kvajer sig igen ellers
> må man rose Stocklund for en god kamp - men
> træneren var da helt væk glemte da vist at
> skifte målmand i 2 halvleg ham Dueholm kan da
> vist kun bruges som kegle

Kære ik
Ordet ''kvajer'' betegner jeg som nedladende ?? Når Odder taber deres første point på udebane, betegner jeg det som at smide 1 point !!!! JA Stoklund spillede igen igen en god kamp mod TVH !!! Nej Odder træneren var IKKE helt væk, hvis ikke Dueholm skulle være prøvet, så må det ære dig ik, der er helt væk ??? Morten Dueholm har været flyvende indtil videre i denne sæson.

Udover din kommentar vedr Stoklund, må jeg bedømme ik's indlæg som useriøst !!!!!!!!!!!!!!!!
28. oktober 2011 kl. 01:56
Odder har en god erstatning i ham der den unge Mathias Sehested, men han har ikke Viinbergs niveau i nogen af enderne på banen og det vil efterlade et tomrum i Odder, med mindre de henter en erstatning, hvilket de nok ikke kan før i julepausen.
28. oktober 2011 kl. 12:14
Er man useriøs når man siger noget negativt om Odder?
28. oktober 2011 kl. 13:56
Mon ikke de i Odder snart har en afløser klar? Uanset hvad så virker ret besynderligt, at Viinberg pludselig bliver fyret... Gad vide, hvad der stikker bag - for han tager vel ikke bare på 3 ugers ferie mm. der stikker noget bag?
28. oktober 2011 kl. 14:21
Som skrevet før er Odder/Odder spillere kendt for at have en meget lempelig tilgang til ordet seriøs og derfor er deres resultater de senere år heller ikke svarende til potentialet.
Det er positivt at man nu skrider til handling over for spillere som ikke ønsker at opfylde kontraktlige forpligtelser.
29. oktober 2011 kl. 07:20
Hej Hfan
Nej man er ikke useriøs hvis der skrives noget kritik af Odder Håndbold, MEN når en keeper som Dueholm har stået som fremragende ( minus HCM kampen ) så bør han have mere kredit og betegelsen ''kegle'' var useriøs :-)

Hej IK
Set i bagspejlet, skulle træneren have skiftet tilbage, men som skrevet til Hfan, har Dueholm med undtagelse af 1 kamp stået fremragende indtil videre i denne sæson, og derfor lidt snor som jeg ser det.

Hej Rasmus
Jeg tror også der ligger meget mere bag fyrringen af Jeppe Viinberg, uden at vide det 100 %, så har JV virkelig sat sig selv højere end holdet !!!

Hej Snakeeye :-)
Er blevet nysgerrig efter det seneste du skrev vedr. Odder Håndbold tilgang til ordet ''seriøs'' ( jeg er MEGET nysgerrig af natur ! ) Derfor har jeg prøvet at undersøge Odder Håndbold tilgang til tingene. Odder's 1 div trup træner håndbold 5 1/2 time om ugen, har styrke træning før haltræning samt taktik/ video af modstander før hver kamp. derfor kunne det være fedt at du evt uddybede påstanden snakeeye vedr. Odder Håndbold ??????

Mvh Mr. Walk-a-Bout
02. november 2011 kl. 15:20
Nu ca. 1/3 inde i sæsonen og med landsholdspause må det være på tide at vi revurderer vores gæt på en slutstilling i 1. div.

Mit bud må se således ud, dog synes jeg at 4. pladsen er en mulighed for flere hold helt ned til og med 7. pladsen.
FHK derimod må som sagt, kæmpe hårdt for blot at blive i rækken, hvem andre havde troet på den inden sæsonen

1.Ribe/Esbjerg
2.GOG
3.Odder
4.HC Fyn

5.HC Midtjylland
6.TSØ
7.Vejle
8.TMS Ringsted
9.AJAX

10.Stoholm
11.Fredericia
12.Vesthimmerland
13.HØJ
14.FIF
04. november 2011 kl. 12:01
Sportschefen i TMS fortæller, at Mikkel Sjøberg forhåbentlig bliver klar efter nytår, men er det nu klogt af TMS at bruge ham?

Det er en offentlig hemmelighed, at Mikkel Sjøberg har endog meget svært ved at indordne sig og at diverse trænere i såvel TMS som Sjøbergs tidligere klubber, stort set ikke har haft andet end problemer med Sjøberg, så et god råd til TMS må da være: Lad nu den ny trænerduo få arbejdsro, hvilket de nemmest får, hvis klubben fritstiller Sjøberg og lader være med at bruge så mange kræfter på at få ham integreret, det er sandsynligvis alligevel en umulig opgave.
ik
28. oktober 2011 kl. 22:31
Det kan godt være jeg er useriøs,men han havde kun ( 2 ) redninger de 20 - 25 minuter han fik så træneren må altså være helt væk når han ikke skifter tilbage
06. november 2011 kl. 12:29
Hej Ik !
Det er useriøst at samligne Morten Dueholm med en kegle !!!!

Mvh. ''Mr-walk-a-bout''
06. november 2011 kl. 14:29
Det er nu muligt at tippe næste uges 1. divisions herrer kampe på [www.fanpicks.net] i håndboldspillet. Er I klar til kamp :-)
07. november 2011 kl. 10:02
Jer har netop udfyldt kuponerne - fedt med et spil, hvor man kan blære sig lidt, hvis man ved noget om 1. division også :-)
20. november 2011 kl. 19:30
Desværre for Odder ser det altså unægteligt ud som om, at de igen i år ikke kan holde niveauet efter en fremragende start. På den måde her er den direkte oprykning HELT væk. Utroligt, at de ikke er mere stabile...
20. november 2011 kl. 20:36
Det går godt for Ajax. De ligger som de har redt, jeg er sikker på de rykker direkte ud af 1. division.
De skulle have fyret Christian Dalmose i stedet for Torben Nielsen, Dalmose succes i Ajax var på grund af Torben Nielsens arbejde, til træning, udenfor banen og på bænken, Dalmoses bedste evner er at være intrigant og flabet, at opleve ham på bænken i kampe er pinlig! Hans evner som træner er ikke eksisterende, han har forresten ikke engang en træner uddannelse.
Ud med ham og Ajax har en chance for at undgå nedrykning.
21. november 2011 kl. 08:57
# kære Valbymand.

Du er nok det man kan kalde indebrændt og skal jeg følge tråden i dine indlæg, så virker det næsten som om, at du har en personlig vendetta mod Christian Dalmose og Ajax.

Om nederlagene skyldes Christian ved jeg ikke men mener at kunne huske, at Ajax sidste år tabte - vist nok 8 kampe i træk - med Torben Nielsen som co træner. Det ved du nok bedre end jeg men, hvis Torben er så god, hvorfor gik det så galt sidste år?
21. november 2011 kl. 16:28
Jeg har aldrig haft andre klubber end Ajax, fantastisk god social klub.
Dalmose og 1. divisonsholdet for herre er spild af penge.
02. januar 2012 kl. 10:08
Godt nytår.
Selvom det snart er EM tid, så kører 1. division da heldigvis videre, derfor synes jeg det er på sin plads, at komme med et bud på slutstillingen.

1. Ribe-Esbjerg
2. GOG
3. HC Fyn
4. Odder
5. Team Sydhavsøerne
6. HC Midtjylland
7. TMS Ringsted
8. Vejle
9. Ajax
10. Fredericia
11. Stoholm
12. Team Vesthimmerland
13. FIF
14. Høj

Altså ikke de store forskydelser i forhold til hvordan det ser ud i dag.
02. januar 2012 kl. 13:22
Det bliver helt utroligt tæt. Rehh rykker direkte op, men alt andet bliver svært at spå om. Personligt tror jeg ikke Odder kan holde fast, og jer er bange for at de misser top-4 igen i år, selvom deres materiale bestemt er til det. De smider ganske enkelt for mange dumme point. Måske det er nok til en 4. Plads, men jeg er i tvivl.

Og så glæder jeg mig til at følge Team sydhavsøerne - måske de byder ind på top-4?

I bunden bliver det utroligt tæt og jeg tror først den sidste direkte nedrykker findes på sidste spilledag.
02. januar 2012 kl. 13:36
Er der nogen der har styr på hvem der har hentet hvad i pausen?

Jeg ved Fredericia har hentet Mark Schiøtte i HC Fyn, Stoholm har lejet Mads Traberg (Tvis Holstebro) og Kasper Søgaard (Skanderborg) og TMS har hentet Nicklas Møller i FIF.

Derudover har Vejle haft en højre fløj til prøvetræning mellem jul og nytår ved jeg, men ved ikke om han er hentet permanent.

Mit bud på slutstillingen:

1. Ribe-Esbjerg
2. GOG
3. Team Sydhavsøerne
4. HC Fyn
5. Odder
6. TMS Ringsted
7. HC Midtjylland
8. Vejle
9. Fredericia
10. Vejle
11. Stoholm
12. Team Vesthimmerland
13. FIF
14. Høj
02. januar 2012 kl. 15:49
Der F skrev:
> Er der nogen der har styr på hvem der har hentet
> hvad i pausen?
>
> Jeg ved Fredericia har hentet Mark Schiøtte i HC
> Fyn, Stoholm har lejet Mads Traberg (Tvis
> Holstebro) og Kasper Søgaard (Skanderborg) og TMS
> har hentet Nicklas Møller i FIF.
>
> Derudover har Vejle haft en højre fløj til
> prøvetræning mellem jul og nytår ved jeg, men
> ved ikke om han er hentet permanent.
>
> Mit bud på slutstillingen:
>
> 1. Ribe-Esbjerg
> 2. GOG
> 3. Team Sydhavsøerne
> 4. HC Fyn
> 5. Odder
> 6. TMS Ringsted
> 7. HC Midtjylland
> 8. Vejle
> 9. Fredericia
> 10. Ajax
> 11. Stoholm
> 12. Team Vesthimmerland
> 13. FIF
> 14. Høj

Vejle var åbenbart lige kommet på to gange, så Ajax indtager 10. pladsen.
03. januar 2012 kl. 13:42
Først et godt nytår til alle. 1. halvsæson (og 100 g. mere) er slut og nu går så 2. halvsæson igang i den kommende weekend, så det er vel tid til, at komme med nogle bud. Runden er ikke komplet, da et par af holdene har fået udsættelse p.g.a. landsholdsudtagelse men, runden ser alligevel spændende ud:

Fredericia - Team Sydhavsøerne: Et sikkert 2-tal. Selv om FHK har fået tilgang fra HC Fyn af Mark Schiøtte, så cruiser TSØ mod en sikker sejr 23-28

FIF - Ribe-Esbjerg: Rundens mest sikre 2-tal. FIF har ikke en kinamands chance i denne kamp men, kan se frem til et kæmpe nederlag 20-32

TMS - Vejle: Uafgjort ??? Svær kamp - TMS mangler resultater hjemme, Vejle skal vinde for, at holde fast - så mit bud er 25-25

HC Fyn - Team Vesthimmerland: Sikkert 1-tal. HCF smider ikke point i denne kamp og løber TVH træt. HCF vinder 29-21

GOG - Odder: 1-tal. GOG har momentum og det kan man ikke sige om Odder. Tror de gule trækker en snæver 28-26 sejr hjem.

Husk håndbold skal ses i hallerne!

God kamp til alle.
03. januar 2012 kl. 21:35
Nogwn bud på, hvem der bliver ny træner i Odder? Nogen ledige i det østjyske?
FAN
04. januar 2012 kl. 10:01
> Mit bud på slutstillingen:
>
> 1. Ribe-Esbjerg
> 2. GOG
> 3. Team Sydhavsøerne
> 4. HC Fyn
> 5. Odder
> 6. TMS Ringsted
> 7. HC Midtjylland
> 8. Vejle
> 9. Fredericia
> 10. Vejle
> 11. Stoholm
> 12. Team Vesthimmerland
> 13. FIF
> 14. Høj

Jeg tror ikke top 4 kommer væk fra toppen.
Jeg tror dog at Odder bliver overhalet af HC FYN, men ellers ingen far for dem.
TSØ er nok eneste mulighed for at blande sig, men det mener jeg ikke de har holdet til i forhold til de 4 øverste. TSØ har overpræsteret lidt og tror ikke de kan trække den længere op. Men lad os håbe. ellers er det lidt kedeligt.
Tror TMS og HCM vil rykke lidt op i tabellen pointmæssigt i hvert fald. Det samme med Stoholm. Skuffende efterår af Stoholm, og nu har de også lejet et par spillere mere, så nu skal de til at rykke op i tabellen. De slutter ikke i bund 5 tror jeg.

Weekendens kampe er jeg meget enig.
Dog har Fredericia vist sig noget bedre hjemme end ude, plus at Schötte kan give holdet lidt positiv luft.
Så måske de kan tage TSØ. Dog er TSØ svag favorit og skal de holde liv i toppen, så skal denne kamp også vindes. Men tror ikke den bliver nem.
Resten er jeg enig i.
Re: 1. division herrer - træner i Odder?
06. januar 2012 kl. 09:20
Hvem bliver de nye trænere i Odder?

Hvis Odder er hurtige ved havelågen kan de sikkert godt lokke Søren Ferløv til? Jeg tror han vil passe perfekt ind i Odder....
Re: 1. division herrer - træner i Odder?
06. januar 2012 kl. 18:18
Jones skrev:
> Hvem bliver de nye trænere i Odder?
>
> Hvis Odder er hurtige ved havelågen kan de
> sikkert godt lokke Søren Ferløv til? Jeg tror
> han vil passe perfekt ind i Odder....

Jeg tror du rammer hovedet på sømmen med Ferløv. Derudover tror jeg også sådan nogle som Mads Brandt og Frans Hammer er emner.
02. januar 2012 kl. 15:19
Fedt nok. Vejle bliver nr. 8 og 10spinning smiley sticking its tongue out
15. februar 2012 kl. 17:29
Spændende om HCM kan holde fast i den gode stime, nu hvor modstanderne hedder Ajax, TMS, GOG, REHH og HCFyn.
Jeg tror HCM kommer til at kigge nedad og Top 4 kommer til at hedde REHH - GOG - TMS - HC Fyn.
Indrømmer at jeg før sæsonnen ikke havde HC Fyn i top 4.
16. februar 2012 kl. 19:03
Hvad med Odder? Er de ude af topstriden pga Stoklunds skade eller hvad er din vurdering?
16. februar 2012 kl. 22:05
Jeg tror 4.pladsen bliver et tæt opgør mellem HC Fyn og Odder og mit gæt er at Odder endnu engang trækker Sorteper.
Jeg ved ikke hvordan det påvirker holdet at Stoklund er skadet, måske begynder de at spille mindre individuelt, men det er lidt sent at begynde at lave noget om så sent i sæsonnen, så ja, Stoklunds skade kommer til at koste, tror jeg.
17. februar 2012 kl. 07:47
Jeg tror også der bliver benhård kamp om 4. pladsen. Og vinderen af kampen mellem TSØ og Vejle på søndag vil også pludelig være i spil. Vinder Team Sydhavsøerne, så har de tre relkativt nemme kampe i træk (Hvis man kan tale om det i den her række) - og så vil holdet formentligt selv kunne afgøre det mod TMS og GOG i de to sidste.

Det jeg prøver at siger er at vinder TSØ eller Vejle deres sidste 6 kampe, så tror jeg de er i top-4 - men andet end dark horses er de naturligvis ikke.

I øvrigt må TMS være større favorit til top-4 end HC Fyn, hvis man ser på formbarometer. Her har TMS 10 point i de seneste 6 kampe, mens HC FYN har 6 poiont og Odder 8.
07. marts 2012 kl. 13:44
SÃ¥ begynder skruen at stramme om holdene i 1. division.

Lige nu er det sikkert, at Ribe-Esbjerg rykker direkte op i ligaen (helt fortjent og stort tillykke), at GOG skal spille kvalifikationskampe om oprykning. At FIF og HØJ er direkte nedrykkere til 2. division men, det er også alt.

Hvem skal sammen med GOG ud i kvalifikationskampe om oprykning? Bliver det Odder, HC Fyn eller TMS Ringsted ? Team Sydhavsøerne har vel også en teoretisk mulighed men, tror de sidste 2 hold skal findes mellem førstnævnte.

Mit bud er, at Odder holder skansen - mangler Vejle, Høj og FIF - og er 3 point foran TMS Ringsted på nuværende 5. plads. HC Fyn har det absolut sværeste slutprogram med GOG, HC Midtjylland og Ribe-Esbjerg. TMS Ringsted derimod mangler Fredericia, Team Sydhavsøerne og Team Vest Himmerland. Skal overraskelsen komme, så er det fra Sydhavsøerne som mangler Ajax, TMS Ringsted og GOG. Sydhavsøerne er kun 3 point efter HC Fyn!

Tror der lurer en overraskelse således, at både TMS Ringsted og Team Sydhavsøerne tager de 2 sidste pladser til kvalifikationskampene. Sorteper bliver HC Fyn som nok må erkende, at de er og bliver lillebror i forhold til GOG.

I bunden ligger det klart, at FIF og HØJ må ned i 2. division men, hvem følger med som 3. hold til direkte nedrykning? Lige nu ligger Team Vest Himmerland på plads nr. 12, 1 point efter Fredericia som ligger på 11. pladsen. Med lidt koncentration havde TVH vundet seneste kamp mod HØJ men, Fredericia må have sendt mange positive tanker til HØJ efter deres sejr i sidste sekund.

På 10. pladsen ligger Ajax som ser ud til, at være fri af den direkte nedrykning og er kun 1 point efter Stoholm på den 9. plads som betyder fri for kvalifikationskampe om nedrykning til 2. division men, Stoholm har i deres sidste 4 kampe - mangler deres kamp mod Vejle (spilles i aften) - henholdsvis Vejle, HØJ, FIF og Ajax. De henter forventeligt point nok til, at slippe fri af nedrykningskampene således, at det - tror jeg ender med - at HØJ og FIF tager Fredericia med ned i 2. division og, at Ajax og TVH skal spille kval.ned.

Eneste dark horse er, at det forlyder, at Holte IF taler med DHF om, at de selv om de ligger til direkte oprykning til 1. division, alligevel ikke ønsker det, af økonomiske årsager. Sker det, så rykkes tabellen således, at der "kun" er 2 hold som rykker direkte ned og at TVH og Fredericia skal spille kval.ned kampe. Ajax rykker dermed fri af disse kampe.

Ved ikke hvad I synes men, jeg synes det er super spændende (-:
07. marts 2012 kl. 21:10
Det bliver helt sikkert ganske spændende de næste par uger. Trollen: Nogen grund til du ikke tænker Vejle som kandidat til den sidste top-4 placering?

Jeg tør faktisk ikke selv gætte længere - har taget fejl mange gange i den her sæson indtil videre :-).
07. marts 2012 kl. 22:34
Vil nr. 2-4 fra 1. division igen i år kunne snuppe en eller flere af pladserne i ligaen i næste sæson? GOG kan måske drille ligaholdene, men ellers så tror jeg det faktisk ikke. Hvad siger I?
13. marts 2012 kl. 15:48
trist at se 2 hold fra sjælland rykke ud, og så måske også ajax, så det bliver 3. og så vil holte måske ikke rykke op. det ser godt nok skidt ud for håndbolden på sjælland. har hørt at der er flere spiller der vil forlade høj efter sæsonen, så der er nok ingen hurtig tilbage vende fra dem. men måske fif kan holde på deres spillere og få bygget noget op der og så komme op igen.
13. marts 2012 kl. 17:49
Ja det ser skidt ud for holdene på Sjælland, men de er jo desværre ikke bedre. Og HØJ er jo slet ikke klar til at spille 1. division, så dem er der nok ikke mange der kommer til at savne?
Ajax skal nu nok klare sig, hvad enten de klare sig helt fri eller skal spille om det. Jeg synes de er noget bedre end de hold, der bliver nummer to i anden division.
Men det kunne da helt sikkert være godt for håndbolden, hvis et hold på Sjælland kunne komme op og overleve i rækken...
14. marts 2012 kl. 12:52
#Loop.

Helt enig omkring de manglende hold fra Sjælland men, faktum er, at klubberne på Sjælland har trange økonomiske kår. Ikke kun i 1. division men også i ligaen - hvis vi ser bort fra AG. AG´s økonomi er svær at gennemskue - umiddelbart virker det som om der er penge men, på den anden side kommer der ind i mellem udtalelser ud om, at der skal flere penge til så, hvad der er op og hvad der er ned, ved jeg intet om.

Tilbage til de øvrige hold. I ligaen har vi Nordsjælland, som mister deres hovedsponsor, Handelsbanken, og kan få det svært ved, at samle den samme kapital. Med mindre klubben har overskud bør det betyde, at de er nødt til at spare og måske ikke forlænge med eksisterende spillere.

I 1. division rykker FIF og HØJ ud - og ja, det er ærgerligt men, de er desværre ikke bedre. Og hvorfor så ikke? De har ikke pengene og uden dem ingen profiler!

Ajax har igennem de sidste mange år hængt i den økonomiske tyndeste tråd men, har på det seneste ligget under radarhøjde og skal nok klare sig.

Bevæger vi os lidt ud til TMS Ringsted og Team Sydhavsøerne så tror jeg, at forholdene er de samme. Dog kan begge de klubber tegne kontrakter med spillere som komme langvejs fra og dermed tilbyde kørselsgodtgørelse som et supplement til de kontraktmæssige forpligtigelser. Det er ganske lovligt men, også lidt skævvridende - men er det lovligt, så er det vel ok.

Nu må vi se om Holte IF rykker op i 1. division. Klubben efterlyser flere penge og har en forventning om, at 250.000 kr. ekstra kan gøre det. Underforstået, så er der til de omkostninger som følger med oprykning men, ikke til spillerlønninger. Så er det som en yoyo og året efter retur til 2. division.

Man kan undre sig over hvordan klubberne vest for Storebælt klare sig så godt? Har de andre muligheder en klubber øst for Storebælt eller gælder der andre regler der?
AS
18. marts 2012 kl. 00:47
Det er meget logisk at det er dyrere for et hold fra Øst end fra Vest at være med i 1. division.

Der er jo klart flere hold vest for Storebælt, og da det netop er de lange ture der koster, så er det billigere at have et hold i Jylland, da de blot skal over broen 5 gange i år - (3-4 gange næste år) mens et hold fra Øst skal over broen 9 gange.

Desuden er erhvervslivet bare ikke ret gode til at støtte op om håndboldholdene på Sjælland, og da slet ikke i KBH. I Jylland er der byer, hvor man bliver frosset ud i erhvervslivet hvis man ikke sponsorerer det lokale hold, mens man på Sjælland har den stik modsatte holdning.
19. marts 2012 kl. 18:45
SÃ¥ blev vi meget klogere!

Reelt er vi nu nede på, at der "kun" er 6 hold tilbage, som i sidste runde har noget at spille for.

I toppen skal TMS i aften tage imod Team Sydhavsøerne i en kamp, hvor TMS kan spille sig op på 4. pladsen - 1 point for HC Fyn inden sidste runde. I den møder HC Fyn hjemme oprykkerne fra Ribe-Esbjerg og TMS skal på langtur og møder ude Team Vesthimmerland - altså i toppen en duel mellem HC Fyn og TMS. Personligt tror jeg, at TMS trækker det længste strå og måske allerede i aften spiller sig i top 4. Det er meget godt gået af et hold som inden sæsonstart lagde ud med en top6 forventning og undervejs opsagde samarbejdet med Peter Svensson - på plads 9. pladsen.

I bunden udspilles der 2 kampe. Hvem skal rykke direkte ned sammen med HØJ og FIF? Lige nu ligger Fredericia på nerykningspladsen - 1 point efter Team Vesthimmerland. I sidste runde møder Team Vesthimmerland som allerede skrevet TMS hjemme og Fredericia tager i mod HC Midtjylland hjemme. Umiddelbart ser det ikke ud som om, at TVH kan magte opgaven hjemme og skal håbe på, at HCM ikke er gået på sommerferie. Fredericia har alt at spille for og HCM har intet. Kan godt tyde på, at Fredericia trækker det længste strå og rykker op over nedrykningspladsen - bare min mening.

Tilbage er Stoholm og Ajax som mødes i Stoholm. Det er kampen om hvem der skal spille kvalifikationskampe og hvem der kan gå på sommerferie. Begge hold kom sejrrigt ud af weekendens kampe, så der er stadig 1 point forskel i Stoholms favør. Svær kamp for Ajax! Stoholm er typisk et godt hjemmebanehold. Stoholm kan nøjes med uafgjort mens Ajax skal vinde.

Om en uge er vi meget klogere på TMS, HC Fyn, Team Vesthimmerland, Fredericia, Ajax & Stoholm.

Mit personlige gæt er, at TMS - Fredericia og Ajax er vinderne!
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind